Checkout page jest to strona internetowa z formularzem umożliwiającym wprowadzenie danych karty płatniczej w celu zapłaty za towar lub usługę w kanale e-commerce. Formularz może być częścią sklepu internetowego lub bywa umieszczony w nowym oknie przeglądarki. Głównym zadaniem formularza jest przetwarzanie autoryzacji, w tym komunikacja ze stronami zaangażowanymi w cały proces autoryzacyjny.
Najczęściej dostawcą usługi jest zewnętrzna firma, którą określa się jako bramę płatności (ang. payment gateway). Klientami tej usługi mogą być pośrednicy handlowi, którzy wchodzą we współpracę z bramami płatności, jednocześnie oferując tę usługę swoim merchantom. Ponadto klientem bramy płatności może być merchant z pominięciem pośredników handlowych. W tym ostatnim przypadku checkout page może być produktem oferowanym przez agenta rozliczeniowego lub jest to zewnętrzna firma na rynku płatności bezgotówkowych. Merchant posiadający konto kupieckie wydane przez agenta rozliczeniowego, w celu rozpoczęcia akceptacji płatności bezgotówkowych musi nawiązać współpracę z firmą oferującą usługę checkout page czyli z bramą płatności. Bez tego elementu akceptacja oraz przetwarzanie płatności nie będzie możliwe. W kolejnym kroku niezbędne jest przeprowadzenie integracji płatności wykorzystując dokumentację otrzymaną od swojego dostawcy checkout page. Najczęściej proces sprowadza się do instalacji oferowanego rozszerzenia do systemu sprzedażowego, z którego korzysta merchant lub poprzez instalację API na stronie sklepu internetowego.