Nowy sposób zawierania umowy o konto bankowe pojawił się w Santander. Bank oferuje swoim nowym klientom dodatkową możliwość podpisania umowy za pośrednictwem kuriera, który wyposażony w tablet, umożliwi złożenie na nim podpisu. Usługa jest dostępna dla nowych klientów. Jak informuje bank, urządzenie posiada funkcję podpisu biometrycznego.
Nowi klienci Santander posiadają kilka możliwości potwierdzenia tożsamości w trakcie zawierania umowy o rachunek bankowy. Jest to rozmowa wideo z doradcą bankowym, wykonanie zdjęcia dokumentu tożsamości i twarzy lub wysłanie przelewu z innego banku. Dodatkowo nowi klienci Santander mogą wybrać potwierdzenie tożsamości za pośrednictwem kuriera. W przypadku wyboru tego sposobu, kurier przyjedzie pod wskazany adres wraz z tabletem. Po potwierdzeniu tożsamości przez kuriera, przekaże on tablet niezbędny do zawarcia umowy nowemu klientowi banku.
Santander przed wizytą kuriera, wyśle na numer telefonu klienta kod niezbędny do odblokowania dokumentu z treścią umowy na urządzeniu. Klient, po wprowadzeniu na tablecie otrzymanego kodu, będzie mógł zapoznać się z umową, a następnie złożyć swój podpis na ekranie tabletu wykorzystując do tego celu przekazany wraz z tabletem specjalny rysik. Umowa w wersji elektronicznej wraz z podpisem zostanie przekazana do banku oraz na adres email wskazany przez klienta.
Podpis w formie elektronicznej na tablecie jest równoważny z tradycyjnym podpisem ponieważ posiada cechy biometryczne. Tablet, w który będzie wyposażony kurier, posiada funkcjonalność identyfikacji cech złożonego podpisu oraz ich przechowywania. Santander w swoim komunikacie wskazuje, że tymi cechami jest szybkość składanego podpisu, a także siła nacisku. Takie rozwiązanie pozwala na skrócenie czasu potrzebnego na dostarczenie podpisanej umowy przez kuriera, bowiem plik umowy wraz z podpisem jest przesyłany przez tablet, odpowiednio do banku i klienta, zaraz po podpisanie umowy. Ponadto nowa metoda zawierania umowy jest w pełni proekologiczna, ponieważ wykorzystanie papieru jest wyeliminowane na każdym z etapów procesu.
Nowe rozwiązanie zostało wdrożone przy współpracy z InPost i nazywa się e-SmartCourier. Aktualnie usługa jest dostępna na terenie Warszawy w ramach pilotażu. O zwiększeniu skali dostępności, w tym oficjalnym uruchomieniu, bank zapewne poinformuje w swoich kolejnych komunikatach.
Fot. Pixabay
Źródło:
Santander
Zabierz głos w dyskusji