• O stronie
  • Kontakt
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Bezpieczeństwo
  • Transport
  • Pozostałe artykuły
    • Aplikacje
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Raporty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Bezpieczeństwo
  • Transport
  • Pozostałe artykuły
    • Aplikacje
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Raporty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Wkrótce bankowość wyłącznie w aplikacji mobilnej? Bank Pekao podał dane dotyczące PeoPay

Paybiz.pl Paybiz.pl
28 lutego 2024
w Aplikacje
0
Marqueta udostępni własną platformę do wydawania kart wirtualnych dla Google na rynku amerykańskim
XLinkedInFacebook

Zapewne wiele osób od dawna korzysta z bankowości wyłącznie z poziomu aplikacji w swoim smartfonie lub tablecie, a wersja przeglądarkowa stała się dla tej grupy raczej drugim wyborem. Trudno się temu dziwić, jeżeli telefon mamy zawsze pod ręką, a logowanie z wykorzystaniem biometrii zajmuje sekundę lub dwie. Dostrzega to coraz więcej osób korzystających z bankowości na co dzień. Przykładem mogą być dane Banku Peako, które jedynie potwierdzając rosnący trend w sposobie korzystania z bankowości u coraz większego grona użytkowników. Bank ten opublikował garść informacji dotyczących aplikacji PeoPay. Zanotowano wzrosty warte odnotowania, zarówno pod względem samego użycia aplikacji mobilnej, jak i jej poszczególnych funkcji.

Według opublikowanych danych w 2023 r. odnotowano blisko 420 tys. nowych użytkowników, którzy zaczęli korzystać z PeoPay. Gdyby zestawić to z danymi za 2022 r., to widzimy tutaj wzrost o 18%. O tyle wzrosła liczba aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej od Banku Peako. W ujęciu liczbowym jest to zmiana z 2,38 mln do ponad 2,8 mln aktywnych użytkowników. Niemal o tyle samo procent wzrosła liczba klientów używających aplikacji do przeprowadzania transkacji. Weźmy pod uwagę fakt, że część użytkowników oznaczonych w statystyce jako aktywni, mogą na przykład korzystać z PeoPay wyłącznie do sprawdzania salda i informacji o przelewach. Bank Pekao odnotował wzrost użytkowników korzystających z aplikacji mobilnej aktywnie do wykonyania transakcji wynoszący 17,5%. Dane obejmują cały 2023 r.

Biorąc pod uwagę wyłącznie grupę klientów tzw. transakcyjnych korzystających z aplikacji PeoPay, to pod względem liczby przelewów wykonanych za pomocą aplikacji, bank także odnotował wyraźny wzrost. Liczba tych przelewów zwiększyła się o prawie 28%. Pekao, w znacznej części, zawdzięcza wspomniane wzrosty płatnościom BLIK, po które użytkownicy PeoPay często sięgają. Jak podaje bank, liczba wszystich płatności z użyciem BLIK wzrosła o niemal 45%. W tej grupie transkakcji najczęstszym wyborem użytkowników są płatności BLIK na terminalach POS (wzrost o 55,5%) oraz szybkie przelewy na telefon (wzrost o 77,5%).

Do czynników, które przełożyły się na ogólne wzrosty użycia aplikacji PeoPau należy zaliczyć także inne usługi zintegrowane. Tutaj warto wymienić możliwość zakupu przez aplikację biletów komunikacji miejskiej oraz biletów parkingowych. W tym pierwszym przypadku zanotowano wzrost o 88,9% sprzedanych biletów na transport publiczny. Z kolei sprzedaż biletów parkingowych przez aplikację zanotowała spory wzrost o 128% na koniec 2023 r. w porównaniu do roku poprzedzającego.

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.

Źródło: Bank Pekao, Fot. Pixabay

Tagi: Bank Pekaobankowość mobilnaPeoPay

To może Cię zainteresować

Urządzenie mPOS od Revolut do nabycia w Polsce. Spóźniona oferta produktowa?
Aplikacje

Urządzenie mPOS od Revolut do nabycia w Polsce. Spóźniona oferta produktowa?

14 lutego 2024
Internet mobilny od Revolut z kartą eSIM. Oferta dostępna w ponad 100 krajach dla klientów z UK
Aplikacje

Internet mobilny od Revolut z kartą eSIM. Oferta dostępna w ponad 100 krajach dla klientów z UK

13 lutego 2024
WhatsApp zamiast dedykowanej aplikacji bankowej. Odpowiedź indyjskiego banku na narodową kwarantannę
Aplikacje

WhatsApp zamiast dedykowanej aplikacji bankowej. Odpowiedź indyjskiego banku na narodową kwarantannę

30 marca 2020
W Lidlu zapłacisz za zakupy dedykowaną aplikacją. Sieć sprzedaży udostępnia Lidl Pay dla wszystkich klientów
Aplikacje

W Lidlu zapłacisz za zakupy dedykowaną aplikacją. Sieć sprzedaży udostępnia Lidl Pay dla wszystkich klientów

29 kwietnia 2020
Wczytaj więcej
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Bankowość
  • Blog
  • Transport
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • E-commerce
  • Edukacja
  • Inicjatywy
  • Książki
  • Marketing
  • Pozostałe
  • Raporty
  • Retail
  • Terminologia
  • O stronie
  • Kontakt