W sklepie z aplikacjami dla systemu Android, Google Play, pojawiła się aplikacja zamieszczona przez First Data Corporation pod nazwą OnePortal24. Aplikacja umożliwia merchantom korzystającym z usług tego agenta rozliczeniowego wgląd do zdarzeń związanych z prowadzonym kontem kupieckim, takich jak sprawdzenie wysokości obrotu bezgotówkowego, zrealizowanych przelewów czy wystawionych faktur. Od teraz dostęp do platformy merchanta jest możliwy nie tylko w wersji webowej, ale także za pośrednictwem urządzeń mobilnych, takich jak telefon lub tablet. Dzięki nowej formie dostępu osoby, których praca na co dzień wymaga częstego przemieszczania się w ramach prowadzonej działalności, zapewne docenią funkcjonalność nowej aplikacji od First Data.
Aplikacja nie wymaga dedykowanego loginu i hasła, a do jej użycia wystarczy istniejące konto do platformy w wersji dla przeglądarki. Podstawową funkcją aplikacji jest monitorowanie przepływu pieniędzy na koncie kupieckim. Wśród dostępnych opcji aplikacji znajduje się łatwy wgląd do wykonanych przelewów. Jest to przydatne rozwiązanie w sytuacji, gdy musimy porównać kwoty otrzymanych środków na rachunku firmowym z danymi w aplikacji. Dzięki OnePortal24 w wersji mobilnej sprawdzenie tych informacji będzie możliwe w każdym miejscu z dostępem do Internetu. Ponadto otrzymujemy przejrzysty widok na zrealizowane płatności, dzięki czemu mamy szybki dostęp do danych o wygenerowanym obrocie za poszczególne dni. Jak podaje First Data, aplikacja również wyświetli listę aktywnych terminali płatniczych, umożliwi dostęp do archiwalnych raportów czy sortowanie danych według wybranych kryteriów. Jednak najciekawszą opcją może okazać się funkcjonalność eksportu danych do pliku Excel oraz jego późniejsza edycja.
Jest to ciekawa propozycja ze strony First Data. Biorąc pod uwagę zwiększającą się potrzebę mobilności w prowadzonym biznesie, wielozadaniowość i łatwość dostępu do niezbędnych danych, OnePortal24 w mobilnej odsłonie dla niektórych użytkowników może okazać się niezbędnym narzędziem pracy. Przede wszystkim ze względu na przeniesienie sporej części obsługi klienta do platformy, w której obsługa następuje samodzielnie i w sposób całkowicie zdalny. Dostęp do najistotniejszych danych zapewnia bowiem aplikacja, dzięki której kontakt mailowy lub telefoniczny z biurem obsługi klienta jest zbędny. Z kolei sama usługa oferowana w aplikacji jest dostępna o każdej porze bez konieczności oczekiwania na odpowiedź ze strony agenta rozliczeniowego.
Wielu agentów rozliczeniowych oferuje platformę dla swoich merchantów, gdzie dostępne są podstawowe lub bardziej rozbudowane opcje. Oczywiście mowa tutaj o standardowej wersji dostępnej w formie aplikacji obsługiwanej za pomocą przeglądarki internetowej. Taka forma udogodnienia staje się rynkowym standardem, a nie wyłącznie dodatkiem do świadczonej usługi. Jednak nie przypominam sobie, żeby inni agenci rozliczeniowi, podobnie jak First Data, oferowali dostęp mobilny do swoich platform. Zakładam, że wśród merchantów zainteresowanie mobilną aplikacją jest duże. Oczywiście zdania w tym zakresie mogą być podzielone, ponieważ każda branża akceptująca płatności bezgotówkowe ma swoje wymagania. Wkrótce być może podobne rozwiązania będą wdrażane przez konkurencję.
Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.
Zabierz głos w dyskusji