• O stronie
  • Kontakt
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Bezpieczeństwo
  • Transport
  • Pozostałe artykuły
    • Aplikacje
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Raporty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Bezpieczeństwo
  • Transport
  • Pozostałe artykuły
    • Aplikacje
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Raporty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Marqueta udostępni własną platformę do wydawania kart wirtualnych dla Google na rynku amerykańskim

Paybiz.pl Paybiz.pl
30 lipca 2021
w Bankowość
0
Marqueta udostępni własną platformę do wydawania kart wirtualnych dla Google na rynku amerykańskim
XLinkedInFacebook

Marqueta, dostawca kart i usług płatniczych na rynku amerykańskim, opublikował komunikat w sprawie nawiązania nowej współpracy. Wkrótce Google zaoferuje klientom swojego portfela elektronicznego Google Pay karty wirtualne wydawane we współpracy z Marquetą. Karty będą połączone z saldem znajdującym bezpośrednio w aplikacji, co poszerzy możliwość dysponowania zgromadzonymi środkami. Usługa dotyczy wyłącznie rynku amerykańskiego, jednak pokazuje kierunek rozwoju największych portfeli elektronicznych. Być może podobnego rozwiązania możemy spodziewać się w Polsce.

Na początku lipca br. pisałem o nowej funkcjonalności w portfelu elektronicznym od Google Pay. Pojawiła się wtedy informacja, że Google rozpocznie wydawanie kart wirtualnych opatrzonych własnym logo, które można dodać niemal natychmiast do aplikacji płatniczej oraz umożliwić zakupy w sklepach stacjonarnych. Według udostępnionych wówczas informacji, karta ma być połączona z saldem Google Pay. Usługą ta nie jest dostępna w Polsce. Dla zainteresowanych zamieszczam link do tamtego artykułu.

Dzisiaj pojawiła się aktualizacja w tej sprawie, tym razem od Marqueta, jednego z większych dostawców usług płatniczych na rynku amerykańskim. To właśnie ten podmiot udostępni własną platformę do wydawania kart płatniczych dla Google. Marqueta jest spółką notowaną na tamtejszej giełdzie, a informację o nawiązaniu nowej współpracy umieściła w swoich najnowszych komunikatach giełdowych. Posiadanie salda w aplikacji Google Pay i powiązanych z tą opcją innych usług, jest na obecną chwilę dostępne wyłącznie w użytkowników Google Pay w USA oraz Wielkiej Brytanii. Z kolei ostatnia informacja od Google o planach wydawania kart wirtualnych połączonych z tym saldem obejmuje wyłącznie ten pierwszy rynek. Dotychczas środki zgromadzone na saldzie Google Pay mogły być wykorzystywane do zapłaty za usługi oferowane przez Google (np. opłacenie subskrypcji YouTube Premium), transferu środków pomiędzy użytkownikami aplikacji czy też wypłacone na własny rachunek bankowy. Dzięki dodaniu nowej funkcjonalności w formie karty wirtualnej, środki zgromadzone na saldzie będą mogły być również wykorzystane do zapłaty za zakupy w każdym sklepie akceptujących transakcje kartowe. Nawiązując ponownie do artykuły z początku miesiąca, transakcje z użyciem karty wirtualnej z logo Google miałyby być procesowane w ramach schematu płatniczego Visa.

W komunikacie giełdowym spółki podano, że wydanie karty wirtualnej wraz z Marquetą zapewni użytkownikom Google Pay płatności zarówno na terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Nowy produkt będzie dostępny pod nazwą Google Pay Balance Card.

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.

Fot. Pixabay
Źródło: Yahoo Finance
Tagi: Google PayGoogle Pay Balance Cardkarta wirtualnaMarqueta

To może Cię zainteresować

Samsung i Mastercard wprowadzą kartę płatniczą z uwierzytelnieniem biometrycznym
Bankowość

Nowy udziałowiec w Bunq. Pollen Street Capital przejmuje 10% udziałów w holenderskim neobanku

11 lipca 2021
Vivo zaoferuje własną kartę płatniczą. W chińskim rejestrze znaków towarowych pojawiła się nazwa VivoCard
Bankowość

Vivo zaoferuje własną kartę płatniczą. W chińskim rejestrze znaków towarowych pojawiła się nazwa VivoCard

6 sierpnia 2021
Diners Club Polska wdraża usługę mojeID do weryfikacji tożsamości nowych klientów
Bankowość

SWIFT wydaje interfejs API do wstępnej weryfikacji danych beneficjenta przelewu

8 lipca 2021
Klasyfikacja chargebacków. To warto wiedzieć o kwestionowanych transakcjach
Bankowość

Fizyczna karta płatnicza do płatności odroczonych od ZIP. Usługa dostępna na rynku amerykańskim

7 listopada 2021
Wczytaj więcej
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Bankowość
  • Blog
  • Transport
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • E-commerce
  • Edukacja
  • Inicjatywy
  • Książki
  • Marketing
  • Pozostałe
  • Raporty
  • Retail
  • Terminologia
  • O stronie
  • Kontakt