Dzisiaj Mastercard poinformował o zwiększeniu bazy materiałów edukacyjnych przeznaczonych dla dzieci, w szczególności dziewczynek w wieku 8-12 lat. Celem programu jest stworzenie platformy szkoleniowej dla najmłodszych z dziedzin takich jak kodowanie, analiza czy bezpieczeństwo danych. Nowa wiedza może stanowić fundament dla przyszłego rozwoju ścieżki kariery dziecka, np. w branży płatności bezgotówkowych. Program oprócz gotowych zadań zawiera również wskazówki dla rodziców i nauczycieli w jaki sposób zaangażować oraz zainspirować dzieci do wykonania przygotowanych lekcji. Zwiększenie oferty edukacyjnej Mastercard w sytuacji panującej pandemii koronawirusa jest jednocześnie propozycją na spędzenie czasu z dziećmi.
Program Girls4Tech™ został zainicjowany przez Mastercard w kwietniu 2014 roku i od tamtego czasu zyskuje kolejnych odbiorców. Z programu mogą korzystać wszystkie dzieci w wieku 8-12 lat, jednak ideą programu jest wyrównywanie różnic płciowych na płaszczyźnie zawodowej poprzez naukę i zabawę. Dlatego inicjatywa z założenia oraz jak sugeruje nazwa, skierowana jest głównie do uczennic. W ubiegłym roku Mastercard informował, że z oferty korzysta ponad 400 tys. użytkowników z 25 krajów. Aktualnie liczba ta wynosi 800 tys. Docelowo organizator planuje osiągnięcie 1 miliona odbiorców do 2025 roku. Strona internetowa oraz dostępne lekcje zostały przygotowane w języku angielskim. Jak zapowiada Mastercard, w nadchodzących tygodniach pojawią się materiały w innych językach.
Przypomnijmy, że w przeszłości w Polsce były organizowane także stacjonarne zajęcia dla uczniów w ramach programu. Natomiast założenie programu wpisuje się w koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu kształtując przyszłe pokolenie kobiet. Lekcje skupiają się na przedmiotach ścisłych i są formą polityki edukacyjnej STEM, która polega na ukierunkowaniu zainteresowań dzieci w stronę nauki oraz technologii. STEM pochodzi od pierwszych liter słów w języku angielskim, tj. Science, Technology, Engineering, Mathematics. Dostępne lekcje można pobrać w formie pliku PDF na komputer lub urządzenia mobilne. Zgodnie z komunikatem prasowym organizacji płatniczej, nowe lekcje będą zamieszczane raz w tygodniu zarówno na dedykowanej stronie internetowej, jak i za pośrednictwem mediów społecznościowych. Ponadto wychodząc naprzeciw obecnej sytuacji, w której dzieci pozostają w domach i korzystają z form edukacji zdalnej poprzez Internet, Mastercard przygotuje również instrukcje dla nauczycieli zainteresowanych włączeniem zadań z oferty Girls4Tech™ do swojego programu nauczania w trybie online.
Zasięg programu jest skierowany na odbiór globalny. Zapewne istnieją państwa, w których wpływ kulturowy i tradycja definiują płeć pracownika w bankowości i w przeważającej większości są to mężczyźni. Jednak w przypadku Polski sytuacja wygląda korzystniej na rzecz kobiet. Opierając się na badaniu przeprowadzonym w 2019 roku przez portal bankier.pl, kobiety stanowią dominującą liczbę w ogóle zatrudnionych pracowników sektora bankowego. Niemniej jednak program Girls4Tech™, to ciekawa propozycja dla wszystkich najmłodszych chcących poszerzyć swoje horyzonty przy wsparciu rodziców i nauczycieli.
Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.
Zabierz głos w dyskusji