Pizza Hut i PayU łączą siły by zaoferować klientom pizzerii bezkontaktowy sposób składania zamówienia oraz płatności za pizzę w lokalu. Podobnie jak w przypadku zamówienia jedzenia z dowozem przez aplikację mobilną, klienci będą mogli skorzystać z takiej formy również przebywając w lokalu. Bez konieczności oczekiwania na kelnera, żeby mógł odebrać zamówienie od nowego klienta. Do tego celu wystarczy dedykowana aplikacja zainstalowana w smartfonie lub tablecie, albo załadowanie w przeglądarce specjalnie przygotowanej strony internetowej, dzięki której można wybrać interesujące pozycje oraz dokonać płatności.
Nowe rozwiązanie zostało przygotowane we współpracy z PayU. Realizacja zapłaty będzie się odbywać za pośrednictwem tego agregatora płatności. Usługa nazywa się „Zamów online do stolika”, a klienci korzystający z nowej formy składania zamówienia zaoszczędzą czas oczekiwania na pojawienie się kelnera, a także złożą zamówienie w pełni bezkontaktowo. W jaki sposób działa nowa usługa? Proces składania zamówienia za jej pomocą jest niezwykle prosty. Jak wspomniałem na wstępie, są dwie możliwości; skorzystanie z aplikacji mobilnej lub strony internetowej – rozwiązanie dla klientów, którzy nie posiadają zainstalowanej aplikacji od Pizzy Hut i z różnych względów nie zamierzają jej instalować w swoim urządzeniu. W każdym przypadku należy wybrać lokal z dostępnych na liście, pozycje z oferowane w menu, podać liczbę osób oraz numer stolika. Jeżeli klient składa zamówienie poprzez stronę internetową, dla wygody każdy stolik będzie wyposażony w kod QR. Jego zeskanowanie smartfonem lub tabletem przez klienta spowoduje otwarcie przeglądarki internetowej, w której nastąpi przekierowanie na właściwą stronę obsługującą nową funkcjonalność. Dzięki obsłudze płatności za pośrednictwem PayU, możliwe będzie wybranie dogodnej formy płatności, od karty płatniczej, pay-by-link, BLIK, po popularne portfele elektroniczne (Google Pay i Apple Pay).
Samoobsługową formę składania zamówień posiada na przykład McDonald’s. Jednak z tą różnicą, że proces odbywa się za pomocą ustawionych w lokalu kiosków. Ze zbliżonej formy do tej proponowanej przez Pizza Hut można skorzystać w KYC. W tym przypadku mamy do czynienia a aplikacją zorientowaną na zamawianie jedzenia z dostawą, jednak istnieje opcja odbioru osobistego w wybranym lokalu ze wskazaniem godziny. W momencie, gdy zamówienie jest gotowe do odbioru, klient otrzymuje powiadomienie SMS. Każde z tych rozwiązań zasługuje na uwagę i zapewne nowa usługa od Pizza Hut znajdzie wielu zwolenników preferujących przyśpieszony i bezkontaktowy proces składania zamówienia.
Fot. Pixabay
Źródło:
PayU
Zabierz głos w dyskusji