Visa pracuje nad interfejsem pozwalającym wdrożyć płatności odroczone przez klientów tej organizacji płatniczej. Podmioty takie jak banki czy instytucje finansowe zaangażowane w wydawanie kart płatniczych, będą mogły skorzystać z gotowego rozwiązania pozwalającego na implementację zyskującej na popularności w ostatnim czasie formy zapłaty jaką są płatności odroczone. Projekt jest w fazie testów i póki co jest rozwijany m.in na rynku amerykańskim i kanadyjskim. Prawdopodobnie po udanych testach, rozwiązanie trafi również na inne rynki, w tym do Polski.
Powstała dedykowana zakładka na stronie internetowej Visy zawierająca podstawowe informacje o nowym interfejsie i jest dostępna pod tym linkiem. Z opublikowanych informacji wynika, że będą oferowane trzy podstawowe modele płatności odroczonych i odnoszą się one do sytuacji, w których wydawca karty może zaproponować swojemu posiadaczowi karty sprzedaż w systemie ratalnym. W pierwszym przypadku posiadacz karty może otrzymać stosowną informację o dostępnym planie ratalnym jeszcze przed zakupem. W kolejnym scenariuszu, płatność odroczona jest proponowana dopiero w podsumowaniu płatności. Visa przewidziała jeszcze jedną sytuację, a mianowicie umożliwia rozłożenie zakupu na raty po dokonaniu zapłaty. Dla przykładu, jeżeli posiadacz karty wybrał dany w sklepie i zakończył płatność pokrywając pełną wartość zamówienia, to nadal istnieje opcja cofnięcia takiej transakcji i podzielenia jej na raty. Oczywiście o tym, która z opcji będzie stosowana finalnie po wdrożeniu API, decyduje klient Visy w porozumieniu z kredytodawcą, o ile nie jest to ten sam podmiot.
Jakie jeszcze możliwości oferuje API? Przede wszystkim klient Visy będzie mógł decydować o długości oferowanego systemu ratalnego. Ponadto będzie miał możliwość zdecydowania dla którego produktu kart płatniczych płatności odroczone będą dostępne. Co najważniejsze, klient organizacji kartowej samodzielnie ustali wysokość odsetek oraz inne opłaty. Plany ratalne będzie można rozbudować tworząc kilka alternatywnych rozwiązań, jednocześnie ustawiając proponowanie wybranego planu spośród dostępnych według kryterium warunkowości. Na przykład, posiadacz katy premium będzie mógł otrzymać większą liczbę rat, niż posiadacz karty w wersji podstawowej. O warunkach planu ratalnego mogą decydować również inne czynniki, takie jak branża reprezentowana przez sklep merchanta. Nie mogło także zabraknąć narzędzia do zarządzania płatnościami odroczonymi, których spłata jeszcze się nie zakończyła.
Do projektu dołączyło kilka podmiotów, w szczególności amerykański Commerce Banku, który już zaoferował płatności odroczone dla kart Visa wybranej grupie swoich klientów. Według informacji podanej w tym artykule, Visa planuje wprowadzić usługę na większą skalę w ciągu przyszłego roku pozyskując nowych odbiorców wśród swoich amerykańskich klientów. W następnej kolejności interfejs będzie dostępny dla odbiorców w skali globalnej.
Fot. Pixabay
Źródło:
Finextra
Zabierz głos w dyskusji