• O stronie
  • Kontakt
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Bezpieczeństwo
  • Transport
  • Pozostałe artykuły
    • Aplikacje
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Raporty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Bezpieczeństwo
  • Transport
  • Pozostałe artykuły
    • Aplikacje
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Raporty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

WhatsApp zamiast dedykowanej aplikacji bankowej. Odpowiedź indyjskiego banku na narodową kwarantannę

Paybiz.pl Paybiz.pl
30 marca 2020
w Aplikacje
0
WhatsApp zamiast dedykowanej aplikacji bankowej. Odpowiedź indyjskiego banku na narodową kwarantannę
XLinkedInFacebook

W ślad za obostrzeniami wprowadzonymi przez kraje najbardziej dotknięte przez koronawirusa, kolejne kraje przeciwdziałając rozprzestrzenianiu się pandemii wprowadzają obostrzenia w życiu codziennym. W przypadku Indii z dniem 25 marca wprowadzono 21-dniową kwarantannę dla wszystkich obywateli. Utrudniony dostęp do placówek tamtejszych banków rekompensują aplikacje bankowe w smartfonach i zdalna obsługa klienta. Jeden z największych banków w Indiach, ICICI Bank poszedł o krok dalej i wprowadził możliwość podstawowej obsługi za pośrednictwem komunikatora WhatsApp. Za pomocą wiadomości tekstowych klienci wspomnianego banku mają bezpłatny dostęp do informacji o stanie konta, ostatnich transakcji, bądź aktualnej oferty pożyczek bez konieczności instalowania dedykowanej aplikacji banku.

W jaki sposób działa rozwiązanie zaprezentowane przez ICICI Bank? Wystarczy dodać do listy kontaktów numer telefonu podany na stronie banku i wysłać wiadomość powitalną za pośrednictwem aplikacji WhatsApp. W efekcie otrzymamy listę dostępnych komend. Kontakt z bankiem przez komunikator jest możliwy zarówno dla klientów, jak i osób które nie korzystają z produktów indyjskiego banku. Oczywiście możliwości kontaktu w przypadku klientów banku są bardziej rozbudowane, bowiem pozwalają na dostęp do informacji o rachunku. Jak podaje bank, usługa jest w pełni darmowa a dostęp do niej nieprzerwany. Ponadto ICICI Bank zapewnia, że jest to rozwiązanie w pełni bezpieczne, ponieważ wymiana wiadomości w komunikatorze WhatsApp jest szyfrowana.

Użytkownicy komunikatora niebędący klientami banku będą mogli uzyskać dostęp do takich informacji jak oferty dotyczące podróży, jedzenia czy zakupów w okolicy. Ponadto po wybraniu odpowiedniej komendy komunikator poinformuje nas także o lokalizacji najbliższych bankomatów i placówek banku. W przypadku klientów, których numer telefonu komunikatora WhatsApp został zarejestrowany w banku, otrzymają dostęp do informacji o rachunku bankowym. Przede wszystkim można sprawdzić aktualne saldo, listę ostatnich trzech transakcji, a także dostępny limit na karcie kredytowej. Bank oferuje również funkcję blokady bądź odblokowania karty płatniczej. Ponadto WhatsApp poinformuje klienta banku o szczegółach oferowanych pożyczek. Jest to ciekawe rozwiązanie, ponieważ komunikacja odbywa się z poziomu komunikatora i nie wymaga oddzielnej aplikacji z panelem do logowania. Za szczególnie przydatne uważam możliwość sprawdzenia stanu rachunku oraz historię transakcji, aczkolwiek w ostatnim przykładzie możliwości informacyjne mogą być nieco bardziej rozbudowane. Mam tutaj na myśli dostęp do większej liczby transakcji historycznych. Niemniej jednak korzystałbym chętnie z podobnego rozwiązania w swoim banku.

Na koniec warto wspomnieć, że w Indiach z komunikatora WhatsApp korzysta ok. 400 milinów użytkowników. Natomiast ICICI Bank, to jeden z największych banków na tamtejszym rynku. Bank w komunikatorze to ciekawe rozwiązanie, które znajdzie wielu odbiorców. Głównym argumentem przemawiającym na korzyść zaproponowanego rozwiązania jest szybkość i łatwość w dostępie do podstawowych informacji o posiadanym rachunku bankowym bez konieczności korzystania z dedykowanej aplikacji bankowej.

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.

Tagi: ICICI BankWhatsApp

To może Cię zainteresować

Samsung Pay wkrótce z własną kartą debetową oraz mobilną platformą do zarządzania pieniędzmi
Aplikacje

Samsung Pay wkrótce z własną kartą debetową oraz mobilną platformą do zarządzania pieniędzmi

9 maja 2020
Urządzenie mPOS od Revolut do nabycia w Polsce. Spóźniona oferta produktowa?
Aplikacje

Urządzenie mPOS od Revolut do nabycia w Polsce. Spóźniona oferta produktowa?

14 lutego 2024
SkyCash zakończył emisję akcji. Ponad 2,9 mln zł na dalszy rozwój i nowe projekty
Aplikacje

SkyCash zakończył emisję akcji. Ponad 2,9 mln zł na dalszy rozwój i nowe projekty

3 kwietnia 2021
Kolejny etap rozwoju WhatsApp Pay w Indiach.  Usługa trafi do 10 milionów użytkowników
Aplikacje

Kolejny etap rozwoju WhatsApp Pay w Indiach. Usługa trafi do 10 milionów użytkowników

8 lutego 2020
Wczytaj więcej
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Bankowość
  • Blog
  • Transport
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • E-commerce
  • Edukacja
  • Inicjatywy
  • Książki
  • Marketing
  • Pozostałe
  • Raporty
  • Retail
  • Terminologia
  • O stronie
  • Kontakt