W ślad za obostrzeniami wprowadzonymi przez kraje najbardziej dotknięte przez koronawirusa, kolejne kraje przeciwdziałając rozprzestrzenianiu się pandemii wprowadzają obostrzenia w życiu codziennym. W przypadku Indii z dniem 25 marca wprowadzono 21-dniową kwarantannę dla wszystkich obywateli. Utrudniony dostęp do placówek tamtejszych banków rekompensują aplikacje bankowe w smartfonach i zdalna obsługa klienta. Jeden z największych banków w Indiach, ICICI Bank poszedł o krok dalej i wprowadził możliwość podstawowej obsługi za pośrednictwem komunikatora WhatsApp. Za pomocą wiadomości tekstowych klienci wspomnianego banku mają bezpłatny dostęp do informacji o stanie konta, ostatnich transakcji, bądź aktualnej oferty pożyczek bez konieczności instalowania dedykowanej aplikacji banku.
W jaki sposób działa rozwiązanie zaprezentowane przez ICICI Bank? Wystarczy dodać do listy kontaktów numer telefonu podany na stronie banku i wysłać wiadomość powitalną za pośrednictwem aplikacji WhatsApp. W efekcie otrzymamy listę dostępnych komend. Kontakt z bankiem przez komunikator jest możliwy zarówno dla klientów, jak i osób które nie korzystają z produktów indyjskiego banku. Oczywiście możliwości kontaktu w przypadku klientów banku są bardziej rozbudowane, bowiem pozwalają na dostęp do informacji o rachunku. Jak podaje bank, usługa jest w pełni darmowa a dostęp do niej nieprzerwany. Ponadto ICICI Bank zapewnia, że jest to rozwiązanie w pełni bezpieczne, ponieważ wymiana wiadomości w komunikatorze WhatsApp jest szyfrowana.
Użytkownicy komunikatora niebędący klientami banku będą mogli uzyskać dostęp do takich informacji jak oferty dotyczące podróży, jedzenia czy zakupów w okolicy. Ponadto po wybraniu odpowiedniej komendy komunikator poinformuje nas także o lokalizacji najbliższych bankomatów i placówek banku. W przypadku klientów, których numer telefonu komunikatora WhatsApp został zarejestrowany w banku, otrzymają dostęp do informacji o rachunku bankowym. Przede wszystkim można sprawdzić aktualne saldo, listę ostatnich trzech transakcji, a także dostępny limit na karcie kredytowej. Bank oferuje również funkcję blokady bądź odblokowania karty płatniczej. Ponadto WhatsApp poinformuje klienta banku o szczegółach oferowanych pożyczek. Jest to ciekawe rozwiązanie, ponieważ komunikacja odbywa się z poziomu komunikatora i nie wymaga oddzielnej aplikacji z panelem do logowania. Za szczególnie przydatne uważam możliwość sprawdzenia stanu rachunku oraz historię transakcji, aczkolwiek w ostatnim przykładzie możliwości informacyjne mogą być nieco bardziej rozbudowane. Mam tutaj na myśli dostęp do większej liczby transakcji historycznych. Niemniej jednak korzystałbym chętnie z podobnego rozwiązania w swoim banku.
Na koniec warto wspomnieć, że w Indiach z komunikatora WhatsApp korzysta ok. 400 milinów użytkowników. Natomiast ICICI Bank, to jeden z największych banków na tamtejszym rynku. Bank w komunikatorze to ciekawe rozwiązanie, które znajdzie wielu odbiorców. Głównym argumentem przemawiającym na korzyść zaproponowanego rozwiązania jest szybkość i łatwość w dostępie do podstawowych informacji o posiadanym rachunku bankowym bez konieczności korzystania z dedykowanej aplikacji bankowej.
Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.
Zabierz głos w dyskusji