Aion Bank, cyfrowy bank z siedzibą w Belgii, zaprezentuje swoją ofertę dla klientów z Polski. Z informacji, które krążą wokół tego tematu wynika, że start jest planowany już niedługo. Jak zapowiadano, w III kwartale tego roku Aion rozpocznie swoją działalność komercyjną i zawalczy o część polskiego rynku. Model biznesowy będzie działać w oparciu o płatną subskrypcję w trzech wariantach.
Aion Bank posiada licencję bankową wydaną przez Narodowy Bank Belgii (NBB). Od komercyjnego rozpoczęcia działalności w lutym 2020, bank skupiał się na rynku belgijskim. To jednak już niebawem ulegnie zmianie. Na stronie internetowej Aionu, po wybraniu języka polskiego, pojawia się formularz dla zainteresowanych klientów z Polski. Po przekazaniu danych kontaktowych, zostaną oni poinformowani o starcie usługi i możliwości skorzystania z niej w pierwszej kolejności. Puls Biznesu podaje, że liczba zainteresowanych sięga już blisko 10 tys. osób.
W odróżnieniu od większości klasycznych banków czy neobanków Aion Bank jest zainteresowany pozyskaniem klientów chętnych opłacać miesięczną subskrypcję w zamian za pakiet usług. Celem banku jest zostanie „Netflixem w bankowości”. Ambitne plany mogą być trudne do osiągnięcia, biorąc pod uwagę konkurencję na rodzimym rynku.
W artykule opublikowanym na portalu Bankier.pl, Karol Sadaj (dyrektor regionalny na Polskę w Aion Banku) przedstawił najważniejsze informacje o tym, czego możemy się spodziewać po ofercie banku. Przede wszystkim Aion zaoferuje darmowe wypłaty ze wszystkich bankomatów, wymianę walut bez dodatkowej marży czy darmowe przelewy. Jednym z ważniejszych elementów oferty będzie polskie konto rozliczane w złotówkach.
Czym jeszcze Aion zamierza przekonać do siebie nowych klientów? Możliwość wyboru oferty spośród trzech pakietów. Na dzień pisania tego artykułu ceny poszczególnych pakietów wraz z ich dokładną zawartością nie zostały potwierdzone oficjalnie. Dodatkowo nowi klienci będą mogli przejść pełny proces rejestracji i tworzenia konta w sposób w pełni mobilny. Aion Bank także skupi się na ofercie inwestycyjnej udostępniając rozbudowaną platformę, która pozwoli klientom banku na inwestowanie i zarządzanie ulokowanymi środkami w ramach stałej opłaty.
Oczywiście wśród oferty Aionu pojawią się inne standardowe usługi, takie jak ofertowanie karty płatniczej do rachunku bankowego czy płatności mobilne. Jednak na szczególną uwagę zasługuje możliwość ochrony danych osobowych klienta. Aion zaproponuje swoim klientom aktywny monitoring Internetu pod kątem wycieku danych wrażliwych, np. numeru karty płatniczej. Jeżeli bank wykryje udostępnienie takich informacji, klient zostanie poinformowany o incydencie i poinstruowany o dostępnych możliwościach uniknięcie lub zminimalizowania ewentualnych strat. Klient będzie mógł skorzystać z takiego rozwiązania po uprzednim wyrażeniu zgody.
Z dostępnych informacji mamy pewien zarys czego się spodziewać. Jednak szczegóły oferty, w tym zawartość pakietów oraz ich ceny pojawią się już niebawem. Czy Aion okaże się sukcesem w Polsce? Ostatecznie to rynek zdecyduje czy propozycja banku będzie w stanie skutecznie rywalizować z konkurencją.
Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.
Zabierz głos w dyskusji