Zapewne wiele osób od dawna korzysta z bankowości wyłącznie z poziomu aplikacji w swoim smartfonie lub tablecie, a wersja przeglądarkowa stała się dla tej grupy raczej drugim wyborem. Trudno się temu dziwić, jeżeli telefon mamy zawsze pod ręką, a logowanie z wykorzystaniem biometrii zajmuje sekundę lub dwie. Dostrzega to coraz więcej osób korzystających z bankowości na co dzień. Przykładem mogą być dane Banku Peako, które jedynie potwierdzając rosnący trend w sposobie korzystania z bankowości u coraz większego grona użytkowników. Bank ten opublikował garść informacji dotyczących aplikacji PeoPay. Zanotowano wzrosty warte odnotowania, zarówno pod względem samego użycia aplikacji mobilnej, jak i jej poszczególnych funkcji.
Według opublikowanych danych w 2023 r. odnotowano blisko 420 tys. nowych użytkowników, którzy zaczęli korzystać z PeoPay. Gdyby zestawić to z danymi za 2022 r., to widzimy tutaj wzrost o 18%. O tyle wzrosła liczba aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej od Banku Peako. W ujęciu liczbowym jest to zmiana z 2,38 mln do ponad 2,8 mln aktywnych użytkowników. Niemal o tyle samo procent wzrosła liczba klientów używających aplikacji do przeprowadzania transkacji. Weźmy pod uwagę fakt, że część użytkowników oznaczonych w statystyce jako aktywni, mogą na przykład korzystać z PeoPay wyłącznie do sprawdzania salda i informacji o przelewach. Bank Pekao odnotował wzrost użytkowników korzystających z aplikacji mobilnej aktywnie do wykonyania transakcji wynoszący 17,5%. Dane obejmują cały 2023 r.
Biorąc pod uwagę wyłącznie grupę klientów tzw. transakcyjnych korzystających z aplikacji PeoPay, to pod względem liczby przelewów wykonanych za pomocą aplikacji, bank także odnotował wyraźny wzrost. Liczba tych przelewów zwiększyła się o prawie 28%. Pekao, w znacznej części, zawdzięcza wspomniane wzrosty płatnościom BLIK, po które użytkownicy PeoPay często sięgają. Jak podaje bank, liczba wszystich płatności z użyciem BLIK wzrosła o niemal 45%. W tej grupie transkakcji najczęstszym wyborem użytkowników są płatności BLIK na terminalach POS (wzrost o 55,5%) oraz szybkie przelewy na telefon (wzrost o 77,5%).
Do czynników, które przełożyły się na ogólne wzrosty użycia aplikacji PeoPau należy zaliczyć także inne usługi zintegrowane. Tutaj warto wymienić możliwość zakupu przez aplikację biletów komunikacji miejskiej oraz biletów parkingowych. W tym pierwszym przypadku zanotowano wzrost o 88,9% sprzedanych biletów na transport publiczny. Z kolei sprzedaż biletów parkingowych przez aplikację zanotowała spory wzrost o 128% na koniec 2023 r. w porównaniu do roku poprzedzającego.
Źródło: Bank Pekao, Fot. Pixabay
Zabierz głos w dyskusji