Discover, Mastercard, Visa oraz American Express uruchomiły wspólne nowy standard płatności dla e-commerce, zapewniając jednakowe doświadczenia podczas zakupów online kartą płatniczą. Rozwiązanie jest skierowane do posiadaczy kart płatniczych, których emitentem są organizacje płatnicze inicjujące projekt. Rozwiązanie nazywa się Click to Pay i zostało wdrożone na rynku amerykańskim w dniu 22 października 2019 dla wybranych merchantów. Usługa jest oparta na specyfikacji technicznej Secure Retail Commerce (SRC) stworzonej przez firmę EMVCo. Lista odbiorców będzie się sukcesywnie zwiększać.
Click to Pay jest rozwiązaniem polegającym na ujednoliceniu kroków, przez które należy przejść od kliknięcia w przycisk zakupu, wprowadzenia danych, po stronę z podsumowaniem (checkout page) w celu zrealizowania transakcji. Najważniejszymi założeniami wdrożenia jest prostota oraz większy poziom bezpieczeństwa. Click to Pay jest nową odsłoną dobrze znanych portfeli elektronicznych, takich jak Visa Checkout lub Masterpass. Dane karty są przechowywane na koncie stworzonego portfela elektronicznego i nie nie są przekazywane do sklepu internetowego, w którym dokonujemy zakupu. Dla posiadaczy takiego portfela oznacza to większą wygodę oraz skrócenie czasu potrzebnego na finalizację płatności. Click to Pay wnosi dodatkową wartość, jaką jest ujednolicenie procesu.
Rozwiązanie jest oparte na standardzie stworzonym przez firmę EMVCo, Secure Remote Commerce. Zgodnie z założeniem, SRC ułatwia akceptację płatności bezgotówkowej poprzez tworzenie wirtualnego terminala, który zapewnia bezpieczne środowisko do weryfikacji danych karty płatniczej. Zastosowanie technologii jest możliwe na wielu urządzeniach, jak komputery osobiste, urządzenia przenośne, a także w aplikacjach mobilnych. Ponadto standard umożliwia łączenie z innych rozwiązaniami firmy EMVCo, w szczególności z autoryzacją poprzez token lub z użyciem zabezpieczenia 3-D Secure. Największą zaletą SRC jest bez wątpienia wprowadzenie ujednoliconego interfejsu, o którym poinformuje nas ikona Click to Pay umieszczona na stronie sklepu internetowego jako metoda płatności możliwa do wyboru przez posiadacza karty płatniczej.
Mastercard poinformował, że Click to Pay zastąpi portfel elektroniczny Visa Checkout oraz Masterpass. Zmiana dotyczy rynku amerykańskiego i nie są dostępne informacje czy nowy standard pojawi się na innych rynkach. Jest to prawdopodobne biorąc pod uwagę dążenie organizacji płatniczych do spopularyzowania rozwiązania, które jest nam znane pod innymi nazwami oraz zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Na początek wybrano kilku merchantów z amerykańskiego rynku e-commerce, którzy zaimplementowali przycisk płatności Click to Pay wraz ze startem usługi. Zgodnie z zapewnieniami, grono sklepów wdrażających nowy standard będzie się systematycznie powiększać.
Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.
Zabierz głos w dyskusji