Mastercard we współpracy z bankiem BNP Paribas i agentem rozliczeniowym Polskie ePłatności (PeP) uruchomił usługę zapłaty ratalnej w sieci hurtowni spożywczych, Eurocash Cash&Carry. Klienci hurtowni dokonujący płatności kartą kredytową wydaną przez BNP Paribas otrzymają możliwość rozłożenia zapłaty na raty w jednym z trzech dostępnych planów ratalnych.
Usługa została stworzona przez Mastercard i jest obecna pod nazwą „Płać w ratach”. Polega na odroczeniu płatności w dogodnych dla posiadacza karty ratach. Odbiorcami usługi mogą być akceptanci prowadzący sprzedaż zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w kanale e-commerce.
Mastercard poinformował o kolejnym wdrożeniu „Płać w ratach”. Klienci BNP Paribas podczas zapłaty za swoje zakupy w Eurocash Cash&Carry będą mogli skorzystać z rozłożenia płatności na raty. Dostępne liczny rat to 3, 6 lub 12. Usługą objęte są wyłącznie karty kredytowe. Minimalna kwota transakcji za zakupy, od której usługa jest dostępna wynosi 400 zł. Cały proces wyboru rat, jak i finalizacja odbywa się na wyświetlaczu terminala płatniczego w sklepie. Jak podkreśla Mastercard w swoim komunikacie, celem wprowadzenie płatności odroczonej jest zwiększenie średniej wartości zakupów dokonywanych przez klientów.
W momencie płatności kartą kredytową w jednej z hurtowni spożywczych Eurocash Cash&Carry, przy spełnieniu opisanych warunków, terminal płatniczy wyświetli opcję wyboru planu ratalnego. Klient decydujący się na płatność odroczoną, wybiera liczbę rat z dostępnych wariantów. Klient akceptując swoje wybory odpowiednim przyciskiem na klawiaturze terminala płatniczego, w ostatnim kroku zobaczy podsumowanie. Będzie tam zamieszczona kwota transakcji, liczba wybranych rat, kwota pierwszej raty, a także łączna kwota do spłaty. Ostatnie zatwierdzenie wywołuje komunikat potwierdzający włączenie planu ratalnego, a dodatkowo urządzenie wydrukuje potwierdzenie transakcji z informacją o wyborze usługi „Płać w ratach”. O warunkach udzielonego kredyty, w tym jego całkowitego kosztu, decyduje bank.
Mastercard informując o wdrożeniu podkreśla, że możliwość odroczenia zapłaty jest dodatkową usługą, która może przyciągnąć klientów. Nie ma konieczności podpisywania dodatkowych umów na kredyt konsumencki, a cały proces odbywa się na ekranie terminala płatniczego i przebiega w kilku czytelnych krokach. Płatności bezgotówkowe w Eurocash Cash&Carry obsługuje agent rozliczeniowy PeP, który zadba o niezbędne aktualizacje urządzeń oraz szkolenia skierowane do pracowników hurtowni spożywczych.
Fot. PIxabay
Źródło:
Mastercard
Zabierz głos w dyskusji