• Blog
  • Bankowość
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • Pozostałe
    • E-commerce
    • Badania
    • Raporty
    • Transport
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Event
    • Opłaty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • Pozostałe
    • E-commerce
    • Badania
    • Raporty
    • Transport
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Event
    • Opłaty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
paybiz.pl

Lidl wymienia PIN pady w swoich sklepach i zapewnia bezpieczeństwo transakcji kartowych w standardzie P2PE

Paybiz.pl Paybiz.pl
14 lipca 2021
w Retail
Lidl wymienia PIN pady w swoich sklepach i zapewnia bezpieczeństwo transakcji kartowych w standardzie P2PE

W sieci sklepów Lidl zostało wdrożone nowe rozwiązanie zabezpieczające transakcje za zakupy z użyciem karty płatniczej. Od teraz dane wrażliwe karty, jak i samej transakcji zostaną przekształcone natychmiast w momencie realizowania zapłaty w zaszyfrowany ciąg znaków, tzw. token w standardzie Point-to-Point Encryption (P2PE). Zastosowanie rozwiązań opartych na P2PE zapewnia najwyższy standard ochrony transakcji kartowej przed ewentualnymi nadużyciami.

Standard P2PE został opracowany przez PCI (ang. Payment Card Industry) i obejmuje opis wymagań, które dane rozwiązanie płatnicze powinno spełniać, aby mogło zostać zaakceptowane, a następnie stosowane. W przypadku Polski pierwszym agentem rozliczeniowym, który otrzymał stosowną certyfikację był eService, o czym można przeczytać w tym artykule prasowym. To właśnie we współpracy z tym agentem rozliczeniowym, Lidl wdrożył P2PE. Wdrożenie było możliwe dzięki wymianie PIN padów na nowe. Powołując się na portal Wiadomości Handlowe, od teraz w sklepach sieci Lidl system kasowy współpracuje z modelem zgodnym ze standardem P2PE – Ingenico Lane 3000. Dzięki tej zmianie obsługa klientów, w tym czas niezbędny na ich obsługę, został skrócony. Ponadto istotną korzyścią dla klienta jest zmniejszenie ryzyka oszustw związanych z kartami płatniczymi, właśnie dzięki zastosowaniu algorytmu szyfrującemu, który zapewnia bezpieczną wymianę komunikatów autoryzacyjnych.

Standard P2PE określa wymagania dotyczące zestawu urządzeń, oprogramowania, sposób szyfrowania i deszyfrowania, aby dane rozwiązanie mogło zostać uznane za zgodne. Płacąc na urządzeniu obsługującym ten standard, szyfruje się informacje w momencie interakcji urządzania z kartą płatniczą. Zaszyfrowane dane są następnie wysyłane do tzw. procesora (w większości przypadków bezpośrednio do agenta rozliczeniowego) w celu ich odszyfrowania i dalszego procesowania transakcji. Co ważne, sprzedawca nie posiada kluczy do szyfrowania i deszyfrowania. Dzięki temu sprzedawca nigdy nie ma możliwości gromadzenia danych kart płatniczych, które nie powinny być być udostępniane przez posiadacza karty. Procesor po otrzymaniu zaszyfrowanych informacji o karcie płatniczej, dokonuje ich odkodowania odpowiednim kluczem w bezpiecznym środowisku informatycznym. W następnym kroku odszyfrowane informacje otrzymuje bank będący wydawcą karty płatniczej do autoryzowania transakcji.

Obsługę zapytań autoryzacyjnych kartami płatniczymi w Lidlu zapewnia system EuroKarta EFT, którego dostawcą jest Exorigo-Upos. Firma ta specjalizuje się w dostarczaniu usług i gotowych rozwiązań dla branży handlowej. Z kolei eService był odpowiedzialny za dostarczenie wspomnianych urządzeń PIN pad, licencjonowanego oprogramowania wraz z kluczami kryptograficznymi.

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.

Fot.Pixabay
Źródło: Wiadomości Handlowe
Tagi: eServiceEuroKarta EFTExorigo-UposLidlP2PEPoint-to-Point Encryption

To może Cię zainteresować!

Oops! Wygląda na to, że nie udało się nam znaleźć zawartości z podanym hasłem. Spróbuj zmienić kryteria i skorzystaj ponownie z wyszukiwarki :(
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Artykuły
    • Aplikacje
    • Badania
    • Bankowość
    • Bezpieczeństwo
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Opłaty
    • Raporty
    • Retail
    • Transport
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Blog
  • Terminologia
  • O stronie
  • Kontakt

Ta strona korzysta z plików cookies. Pozostając, wyrażasz zgodę na ich stosowanie. Więcej informacji w polityce prywatności.
X