• O stronie
  • Kontakt
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Bezpieczeństwo
  • Transport
  • Pozostałe artykuły
    • Aplikacje
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Raporty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Bezpieczeństwo
  • Transport
  • Pozostałe artykuły
    • Aplikacje
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Raporty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

PayPal umacnia swoją pozycję na rynku płatności odroczonych. Przejęcie Paidy

Paybiz.pl Paybiz.pl
9 września 2021
w E-commerce
0
PayPal umacnia swoją pozycję na rynku płatności odroczonych. Przejęcie Paidy
XLinkedInFacebook

Amerykański gigant płatniczy PayPal poinformował, że zamierza przejąć firmę Paidy. Jest to japoński fintech, który obsługuje zyskujące na popularności płatności BNPL – kup teraz, zapłać później. Cena transakcji sięga 2,7 miliarda dolarów amerykańskich. Co ciekawe, transakcja zostanie zrealizowana głównie w formie gotówki. PayPal zamierza zdobyć czołową pozycję w trwającym wyścigu między największymi podmiotami oferującymi płatność odroczoną. W wyniku pandemii wzrosło znacząco zainteresowanie taką formą zapłaty, dlatego informacje o kolejnych przejęciach na wspomnianym rynku pojawiają się stosunkowo często.

Dzięki transakcji PayPal rozwinie skrzydła w płatnościach odroczonych na rynku japońskim. Według statystyk, Japonia zajmuje czołowe miejsce w rankingach wartości rynku e-commerce i plasuje się Chinami, Stanami Zjednoczonymi i tuż za Wielką Brytanią. Aktualnie rynek e-commerce w Japonii jest wyceniany na ok. 200 mld USD, a jego wartość wzrosła ponad trzykrotnie w ciągu ostatnich 10 lat. Poza tym istnieje duża grupa osób nieprzekonanych do płatności bezgotówkowych, bowiem prawie 2/3 zakupów w Japonii jest nadał opłacanych w formie gotówki. A zatem jest o co powalczyć!

Paidy działa od 2014 r. i aktualnie portfolio liczy grono 6 mln zarejestrowanych użytkowników. Poza tym W kwietniu tego roku fintech prowadził rundę dofinansowania serii D. W rezultacie udało się zebrać blisko 120 mln USD. Paidy pozwala na dokonywanie zakupów w modelu zapłaty odroczonej w miesięcznym okresem rozliczeniowym. Następnie klient, który dokonał płatności za pośrednictwem tego fintechu jest zobowiązany do opłacenia jednego, skonsolidowanego rachunku wykonując przelew bankowy lub dokonują zapłaty np. w sklepie spożywczym. Jest to element, który wyróżnia Japonię na tle rynków amerykańskiego czy europejskich. Zgodnie z informacją podaną w artykule źródłowym, Paidy ocenia zdolności kredytową klienta zainteresowanego płatnościami odroczonymi na podstawie autorskiego i zastrzeżonego algorytmu.

W wyniku ogłoszenia zamiaru kupna Paidy, akcje PayPal zdrożały na amerykańskiej giełdzie Nasdaq o 1%. Według zapewnień, Paidy po zakończeniu przejęcia, będzie nadal prowadzić swoją dotychczasową działalność, a nazwa nie ulegnie zmianie. Zgodnie z założeniami, domknięcie transakcji nastąpi w ostatnim kwartale bieżącego roku.

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.

Fot. Pixabay
Źródło: Reuters
Tagi: JaponiaPaidyPayPal

To może Cię zainteresować

Biedronka wprowadza zakupy online z dostawą do domu. Sieć sklepów nawiązuje współpracę z Glovo
E-commerce

Biedronka wprowadza zakupy online z dostawą do domu. Sieć sklepów nawiązuje współpracę z Glovo

9 kwietnia 2020
Allegro Cash w fazie testowej. Nowa metoda płatności z cashbackiem od zakupów
E-commerce

Allegro Cash w fazie testowej. Nowa metoda płatności z cashbackiem od zakupów

6 lutego 2024
Płatności subskrypcyjne. Na co warto zwracać uwagę?
E-commerce

KNF wydaje pozytywną decyzję w sprawie przejęcia pakietu udziałów właściciela Tpay

24 marca 2021
Zip zwiększa globalną rozpoznawalność swojego brandu. Co z marką Twisto w Polsce i Czechach?
E-commerce

Zip zwiększa globalną rozpoznawalność swojego brandu. Co z marką Twisto w Polsce i Czechach?

23 lipca 2021
Wczytaj więcej
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Bankowość
  • Blog
  • Transport
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • E-commerce
  • Edukacja
  • Inicjatywy
  • Książki
  • Marketing
  • Pozostałe
  • Raporty
  • Retail
  • Terminologia
  • O stronie
  • Kontakt