• Blog
  • Bankowość
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • Pozostałe
    • E-commerce
    • Badania
    • Raporty
    • Transport
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Event
    • Opłaty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • Pozostałe
    • E-commerce
    • Badania
    • Raporty
    • Transport
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Event
    • Opłaty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
paybiz.pl

PayPal umacnia swoją pozycję na rynku płatności odroczonych. Przejęcie Paidy

Paybiz.pl Paybiz.pl
9 września 2021
w E-commerce
PayPal umacnia swoją pozycję na rynku płatności odroczonych. Przejęcie Paidy

Amerykański gigant płatniczy PayPal poinformował, że zamierza przejąć firmę Paidy. Jest to japoński fintech, który obsługuje zyskujące na popularności płatności BNPL – kup teraz, zapłać później. Cena transakcji sięga 2,7 miliarda dolarów amerykańskich. Co ciekawe, transakcja zostanie zrealizowana głównie w formie gotówki. PayPal zamierza zdobyć czołową pozycję w trwającym wyścigu między największymi podmiotami oferującymi płatność odroczoną. W wyniku pandemii wzrosło znacząco zainteresowanie taką formą zapłaty, dlatego informacje o kolejnych przejęciach na wspomnianym rynku pojawiają się stosunkowo często.

Dzięki transakcji PayPal rozwinie skrzydła w płatnościach odroczonych na rynku japońskim. Według statystyk, Japonia zajmuje czołowe miejsce w rankingach wartości rynku e-commerce i plasuje się Chinami, Stanami Zjednoczonymi i tuż za Wielką Brytanią. Aktualnie rynek e-commerce w Japonii jest wyceniany na ok. 200 mld USD, a jego wartość wzrosła ponad trzykrotnie w ciągu ostatnich 10 lat. Poza tym istnieje duża grupa osób nieprzekonanych do płatności bezgotówkowych, bowiem prawie 2/3 zakupów w Japonii jest nadał opłacanych w formie gotówki. A zatem jest o co powalczyć!

Paidy działa od 2014 r. i aktualnie portfolio liczy grono 6 mln zarejestrowanych użytkowników. Poza tym W kwietniu tego roku fintech prowadził rundę dofinansowania serii D. W rezultacie udało się zebrać blisko 120 mln USD. Paidy pozwala na dokonywanie zakupów w modelu zapłaty odroczonej w miesięcznym okresem rozliczeniowym. Następnie klient, który dokonał płatności za pośrednictwem tego fintechu jest zobowiązany do opłacenia jednego, skonsolidowanego rachunku wykonując przelew bankowy lub dokonują zapłaty np. w sklepie spożywczym. Jest to element, który wyróżnia Japonię na tle rynków amerykańskiego czy europejskich. Zgodnie z informacją podaną w artykule źródłowym, Paidy ocenia zdolności kredytową klienta zainteresowanego płatnościami odroczonymi na podstawie autorskiego i zastrzeżonego algorytmu.

W wyniku ogłoszenia zamiaru kupna Paidy, akcje PayPal zdrożały na amerykańskiej giełdzie Nasdaq o 1%. Według zapewnień, Paidy po zakończeniu przejęcia, będzie nadal prowadzić swoją dotychczasową działalność, a nazwa nie ulegnie zmianie. Zgodnie z założeniami, domknięcie transakcji nastąpi w ostatnim kwartale bieżącego roku.

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.

Fot. Pixabay
Źródło: Reuters
Tagi: JaponiaPaidyPayPal

To może Cię zainteresować!

Oops! Wygląda na to, że nie udało się nam znaleźć zawartości z podanym hasłem. Spróbuj zmienić kryteria i skorzystaj ponownie z wyszukiwarki :(
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Artykuły
    • Aplikacje
    • Badania
    • Bankowość
    • Bezpieczeństwo
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Opłaty
    • Raporty
    • Retail
    • Transport
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Blog
  • Terminologia
  • O stronie
  • Kontakt

Ta strona korzysta z plików cookies. Pozostając, wyrażasz zgodę na ich stosowanie. Więcej informacji w polityce prywatności.
X