Pekao informuje o nawiązaniu współpracy ze SkyCash z zakresie płatności za parkowanie oraz przejazdy komunikacją miejską. Klienci banku w swojej aplikacji bankowej na urządzenia mobilne PeoPay wkrótce odnajdą nowe funkcjonalność. Płatność będzie odbywać się z poziomu aplikacji.
Bank powołując się badania Deloitte, podkreśla na rosnące zapotrzebowanie usług dodatkowych w bankowości internetowej. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, Pekao pracuje nad wdrożeniem nowych sposobów płatności za różnorodne usługi czy produkty. W ramach pierwszego etapu współpracy ze SkyCash, wkrótce klienci Pekao zapłacą za swoje przejazdy autobusem, tramwajem czy innym środkiem transportu publicznego w blisko 200 polskich miastach, a także zaparkują swój pojazd na płatnym parkingu, na którym przyjmowanie płatności bezgotówkowych obsługuje SkyCash.
Nowa usługa będzie dużym ułatwieniem dla klientów banku, ponieważ eliminuje konieczność oczekiwania w kolejce po bilet czy potrzebę kontaktu z np. parkomatem, na co zwraca się szczególną uwagę w dobie panującej pandemii koronawirusa. Ponadto aplikacja umożliwi przedłużenie postoju w strefie płatnego parkowania bez potrzeby powrotu do parkomatu. Wszystkie czynności będzie można wykonać na ekranie urządzenia mobilnego z dala od miejsca postoju.
Warto wspomnieć, że współpraca była możliwa dzięki udostępnieniu przez SkyCash, tzw. otwartego API. Oznacza to, że podmioty zewnętrzne mogą wdrożyć wybrane usługi oferowane przez SkyCash w ramach swoich produktów, jak w tym przypadku PeoPay. Pekao informuje również, że jest to początek współpracy. W dalszym etapie planowane są kolejne wdrożenia z pośród usług znajdujących się w portfolio SkyCash.
Fot. Pixabay
Źródło:
Pekao
Zabierz głos w dyskusji