• Blog
  • Bankowość
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • Pozostałe
    • E-commerce
    • Badania
    • Raporty
    • Transport
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Event
    • Opłaty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • Pozostałe
    • E-commerce
    • Badania
    • Raporty
    • Transport
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Event
    • Opłaty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
paybiz.pl

SWIFT wydaje interfejs API do wstępnej weryfikacji danych beneficjenta przelewu

Paybiz.pl Paybiz.pl
8 lipca 2021
w Bankowość
Diners Club Polska wdraża usługę mojeID do weryfikacji tożsamości nowych klientów

SWIFT, globalny pośrednik w transakcjach między bankami i innymi podmiotami finansowymi, ogłosił dzisiaj wdrożenie nowej funkcjonalności, która ułatwi realizowanie przelewów ze szczególnym uwzględnieniem przelewów transgranicznych. Nowe rozwiązanie daje możliwość walidacji poprawności danych odbiorcy przelewu jeszcze przed jego zleceniem. SWIFT przymierza się do wydania nowej platformy dla uczestników zrzeszonych wokół tej sieci płatniczej w listopadzie przyszłego roku. Wstępna weryfikacja płatności będzie dostępna także w nowym wydaniu platformy.

Jak informuje SWIFT, udostępniony interfejs do weryfikacji danych beneficjanta jest już w fazie produkcyjnej. Oznacza to, że usługa została już uruchomiona i dostępna dla wszystkich członków. Dzięki zaimplementowaniu tego rozwiązania, płatnik będzie mógł sprawdzić czy wprowadzone dane do przelewu są poprawne. Walidacja będzie obejmować nie tylko numer rachunku bankowego, ale także imię i nazwisko lub nazwę odbiorcy, włączając w to jego adres. Będzie to niezwykle przydatna funkcja podczas zlecania przelewu transgranicznego, np. do rodziny za granicą.

Dotychczas nieuważne wprowadzenie danych mogło skutkować zwróconym lub opóźnionym przelewem, a w najgorszym przypadku także tzw. zaginionym przelewem. Takie sytuacje wymagają kontaktu ze swoim bankiem, wyjaśnień i wolnego czasu, a nierzadko są obciążone dodatkowymi opłatami. Wstępna walidacja danych odbiorcy pozwoli wyeliminować błędy, w szczególności takie jak nieprawidłowy numer rachunku bankowego, numer mieszkania, czy nazwa firmy – odbiorcy przelewu.

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.

Źródło: SWIFT
Tagi: Payment Pre-validationSWIFT

To może Cię zainteresować!

Oops! Wygląda na to, że nie udało się nam znaleźć zawartości z podanym hasłem. Spróbuj zmienić kryteria i skorzystaj ponownie z wyszukiwarki :(
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Artykuły
    • Aplikacje
    • Badania
    • Bankowość
    • Bezpieczeństwo
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Opłaty
    • Raporty
    • Retail
    • Transport
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Blog
  • Terminologia
  • O stronie
  • Kontakt

Ta strona korzysta z plików cookies. Pozostając, wyrażasz zgodę na ich stosowanie. Więcej informacji w polityce prywatności.
X