• O stronie
  • Kontakt
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Bezpieczeństwo
  • Transport
  • Pozostałe artykuły
    • Aplikacje
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Raporty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Bezpieczeństwo
  • Transport
  • Pozostałe artykuły
    • Aplikacje
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Raporty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

SWIFT wydaje interfejs API do wstępnej weryfikacji danych beneficjenta przelewu

Paybiz.pl Paybiz.pl
8 lipca 2021
w Bankowość
0
Diners Club Polska wdraża usługę mojeID do weryfikacji tożsamości nowych klientów
XLinkedInFacebook

SWIFT, globalny pośrednik w transakcjach między bankami i innymi podmiotami finansowymi, ogłosił dzisiaj wdrożenie nowej funkcjonalności, która ułatwi realizowanie przelewów ze szczególnym uwzględnieniem przelewów transgranicznych. Nowe rozwiązanie daje możliwość walidacji poprawności danych odbiorcy przelewu jeszcze przed jego zleceniem. SWIFT przymierza się do wydania nowej platformy dla uczestników zrzeszonych wokół tej sieci płatniczej w listopadzie przyszłego roku. Wstępna weryfikacja płatności będzie dostępna także w nowym wydaniu platformy.

Jak informuje SWIFT, udostępniony interfejs do weryfikacji danych beneficjanta jest już w fazie produkcyjnej. Oznacza to, że usługa została już uruchomiona i dostępna dla wszystkich członków. Dzięki zaimplementowaniu tego rozwiązania, płatnik będzie mógł sprawdzić czy wprowadzone dane do przelewu są poprawne. Walidacja będzie obejmować nie tylko numer rachunku bankowego, ale także imię i nazwisko lub nazwę odbiorcy, włączając w to jego adres. Będzie to niezwykle przydatna funkcja podczas zlecania przelewu transgranicznego, np. do rodziny za granicą.

Dotychczas nieuważne wprowadzenie danych mogło skutkować zwróconym lub opóźnionym przelewem, a w najgorszym przypadku także tzw. zaginionym przelewem. Takie sytuacje wymagają kontaktu ze swoim bankiem, wyjaśnień i wolnego czasu, a nierzadko są obciążone dodatkowymi opłatami. Wstępna walidacja danych odbiorcy pozwoli wyeliminować błędy, w szczególności takie jak nieprawidłowy numer rachunku bankowego, numer mieszkania, czy nazwa firmy – odbiorcy przelewu.

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.

Źródło: SWIFT
Tagi: Payment Pre-validationSWIFT

To może Cię zainteresować

Wkrótce Aion Bank rozpocznie swoją działalność w Polsce. Trwają zapisy dla pierwszych klientów
Bankowość

Wkrótce Aion Bank rozpocznie swoją działalność w Polsce. Trwają zapisy dla pierwszych klientów

17 czerwca 2021
Capital One złożył ofertę Discover. Czy powstanie realna konkurencja dla Visy i Mastercard?
Bankowość

Capital One złożył ofertę Discover. Czy powstanie realna konkurencja dla Visy i Mastercard?

22 lutego 2024
Vivo zaoferuje własną kartę płatniczą. W chińskim rejestrze znaków towarowych pojawiła się nazwa VivoCard
Bankowość

Vivo zaoferuje własną kartę płatniczą. W chińskim rejestrze znaków towarowych pojawiła się nazwa VivoCard

6 sierpnia 2021
PayPro, eCard, PayLane i BillBird w rękach Nexi. Komisja Nadzoru Finansowego wydaje zgodę na przejęcie spółek
Bankowość

PayPro, eCard, PayLane i BillBird w rękach Nexi. Komisja Nadzoru Finansowego wydaje zgodę na przejęcie spółek

17 czerwca 2021
Wczytaj więcej
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Bankowość
  • Blog
  • Transport
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • E-commerce
  • Edukacja
  • Inicjatywy
  • Książki
  • Marketing
  • Pozostałe
  • Raporty
  • Retail
  • Terminologia
  • O stronie
  • Kontakt