W styczniu br. PKO BP informował o rewolucji w podejściu do obsługi klienta w swoich oddziałach. Dzięki wyposażeniu punktów stacjonarnych w specjalne ekrany dotykowe, klienci mogli potwierdzać wpłaty i wypłaty gotówki oraz polecenia przelewu przez złożenie odręcznego podpisu. Dzisiaj PKO BP przekazuje w swoim komunikacie, że ekrany zyskały nowe funkcjonalności.
Początkowo do końca grudnia 2020 r. bank wyposażył wybrane 56 placówek w ekrany obsługujące dotyk. Poza możliwością złożenia wspomnianego na wstępie podpisu, urządzenia znalazły również swoje edukacyjne zastosowanie, między innymi posłużyły do przedstawiania funkcji serwisu transakcyjnego. Bank zapewniał wówczas, że do końca czerwca 2020 r. takie ekrany będzie posiadać łącznie 500 placówek w kraju. Podkreślano wówczas potrzebę skrócenia czasu potrzebnego na obsługę klienta, digitalizację procesów, a tym samym przesłanki proekologiczne i finansowe. Dzięki zwiększeniu interaktywności ekranów, w tym dodaniu funkcji złożenia podpisu, bank zredukował zużycie papieru w swoich oddziałach.
PKO BP już wcześniej podejmował kroki zmierzające do zmniejszenia zużycia papieru w obiegu. W tym celu podjęto wiele inicjatyw, takich jak możliwość wysyłania do banku wybranych dokumentów w formie skanu, czy istotne ograniczenie korespondencji papierowej. Zgodnie z komunikatem, bank policzył realne wyniki nowego, proekologicznego podejścia. Na przestrzeni lat od 2016 r. do 2019 r. zużycie papieru zmniejszyło się o połowę.
Teraz do wspomnianych usług bankowych, które można potwierdzić podpisem złożonym na ekranie, dochodzą nowe. Wśród nich jest zlecenie stałe w złotówkach. Klient składając swój podpis na ekranie może odpowiednio zarejestrować nowe zlecenie, zmodyfikować istniejące, anulować nadchodzącą płatność lub całkowicie zrezygnować z aktywnego zlecenia stałego. Dodatkowo istnieje możliwość wprowadzania zmian w obsłudze pożyczki gotówkowej. Dzięki podpisowi elektronicznemu, klient banku będzie mógł zmienić rachunek do spłaty raty, zaktualizować dzień spłaty, zawiesić spłatę raty, zmodyfikować jej kwotę, bądź wprowadzić zmiany dotyczące czasu trwania takiej pożyczki. Niezależnie od wybranej usługi z dostępnych do potwierdzenia podpisem elektronicznym, klient otrzyma potwierdzenie zmian w formie e-maila lub papierowej. PKO BP w informacji prasowej wymienia 708 placówek w kraju, które już teraz posiadają wspomniane ekrany.
PKO BP jest kolejnym bankiem, który stawia na ekologiczne podejście w działaniu. Jakiś czas temu informowałem o Santander Banku, który w ramach pilotażu prowadzonego w Warszawie wyposażył kurierów w tablety w funkcją podpisu biometrycznego. Nowy klient podpisujący umowę z bankiem, może wybrać właśnie taką formę jej zawarcia. Więcej na ten temat przeczytasz w tym artykule.
Źródło:
PKO BP
Zabierz głos w dyskusji