Dyrektor operacyjny Amazon Studios, spółki zależnej Amazon, Albert Cheng potwierdził, że reprezentowany przez niego największy na świecie sklep internetowy zamierza połączyć własny serwis VOD, Amazon Prime z możliwością dokonywania zakupów produktów promowanych w oglądanym materiale. Cały proces zakupu, od reklamy po płatność, odbędzie się w trakcie oglądania filmu, serialu lub innego wybranego programu. Ten sposób dokonywania zakupów online to t-commerce, a sam Amazon widzi na tym polu nowe możliwości rozwoju.
10 marca br. miał miejsce jeden z wielu zaplanowanych, corocznych paneli dyskusyjnych Związku Pracodawców Branży Internetowej (IAB, ang. Interactive Advertising Bureau). Wydarzenie skupia przedstawicieli najważniejszych firm z branży marketingowej i reklamowej. Rozmowa odbyła się z formie zdalnej, a jednym z tematów poruszanych na wydarzeniu było funkcjonowanie Amazon Studio jako jednej z części biznesu prowadzonego przez Amazon. Albert Cheng poinformował o trwających pracach zmierzających do połączenia dwóch, jak mogłoby się wydawać, odrębnych części firmy Amazon, tj. produkcji materiałów wideo z e-commerce.
Połączenie tych dwóch obszarów wydaje się naturalnym krokiem w rozwoju Amazon, jednak z relacji przekazanej z panelu dyskusyjnego przez serwis Deadline.com, nie wynika czego dokładnie możemy się spodziewać. T-commerce, czyli zakupy powiązane z oglądanymi treściami mogą być wdrożone na wiele sposobów. Standardowo, jako reklama wyświetlana w wybranej części ekranu oglądanego materiału wideo lub poprzez interakcje z widzem (np. w programach rozrywkowych, relacjach na żywo, itp.). Oczywiście oferowany produkt powinien być powiązany z treścią wyświetlaną na ekranie w danym momencie. Amazon rozważa wiele rozwiązań i nie podaje przybliżonej daty wdrożenia.
Fot. Pixabay
Źródło:
Deadline.com
Zabierz głos w dyskusji