Krajowa Izba Rozliczeniowa informuje o wdrożeniu przez Diners Club Polska rozwiązania mojeID, usługi zdalnego potwierdzania tożsamości. Klienci zainteresowani uzykaniem karty premium oferowanej przez tę organizację płatniczą przejdą pełny proces weryfikacyjny online. Dotychczasowe rozwiązanie w postaci weryfikacji przez kuriera będzie mogło zostać pominięte dla klientów wybranych banków. Jednocześnie Diners Club Polska poszerza grono firm oferujących zdalną weryfikację tożsamości.
Usługa mojeID została stworzona przez Krajową Izbę Rozliczeniową we współpracy z PKO Bankiem Polskim. Start usługi nastąpił w czerwcu 2019 i od tamtego czasu z możliwość zdalnej weryfikacji tożsamości mogą korzystać klienci m.in. wspomnianego PKO Banku Polskiego czy PGNiG Obrót Detaliczny. Założeniem usługi jest zweryfikowanie nowych klientów zamierzających skorzystać z usług oferowanych przez podmioty, które wdrożyły mojeID. W przypadku Diners Club Polska weryfikacja tożsamości będzie jednym z etapów aplikowania o kartę premium online. Wykorzystanie rozwiązania oferowanego przez mojeID pozwoli na przeniesienie procesu weryfikacyjnego do formy zdalnej obsługi klienta.
Usługa weryfikacji tożsamości, mojeID działa w oparciu o przepisy eIDAS określające identyfikację elektroniczną i usługi zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych. Przepisy te mają zastosowanie we wszystkich państwach członkowskich UE (eIDAS, 910/2014/EC). Na przykładzie Diners Club Polska, w procesie weryfikacji biorą udział 3 strony, tj. klient zainteresowany kartą premium, Diners Club Polska jako strona oferująca usługę oraz dostawca tożsamości oferujący dane pochodzące z zaufanego źródła (bank).
W jaki sposób działa weryfikacja tożsamości nowego klienta? Podmiot oferujący skorzystanie ze swoich usług za pośrednictwem mojeID udostępnia taką funkcjonalność, np. na etapie aplikowania przez nowego klienta lub na późniejszym etapie, po wstępnej weryfikacji wniosku. Następnie klient jest przekierowany na stronę zaufanego dostawcy tożsamości czyli banku. Na dzień sporządzenia tego artykułu, dostawcami tożsamości w usłudze mojeID są Bank Pekao, ING oraz PKO Bank Polski. Oznacza to, że jedynie klienci wymienionych banków mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości w procesie aplikowania o kartę premium Diners Club Polska. Po przekierowaniu na stronę banku, klient loguje się do swojego banku używając stosowaną metodę dostępu, np. za pośrednictwem loginu oraz hasła. Po zalogowaniu pojawia się informacja o danych, które zostaną przekazane wraz z prośbą o wyrażenie zgody przez klienta. W tym miejscu warto nadmienić, że w trosce o bezpieczeństwo danych prośba o wyrażenie zgody pojawia się każdorazowo podczas korzystania z usługi mojeID. Zestaw danych wymienianych pomiędzy Diners Club Polska lub innym podmiotem oferującym mojeID do weryfikacji tożsamości nowego klienta, a bankiem będącym dostawcą tożsamości, to tzw. środek identyfikacji elektronicznej.
Bez wątpienia przystąpienie Diners Club Polska to interesująca informacja, ponieważ liczba podmiotów oferujących mojeID ulega zwiększeniu. Weryfikacja tożsamości opracowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową we współpracy z PKO Bankiem Polskim umożliwia szybką, wygodną, w pełni zdalną, a przede wszystkim bezpieczną identyfikację klienta.
Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.
Zabierz głos w dyskusji