• Blog
  • Bankowość
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • Pozostałe
    • E-commerce
    • Badania
    • Raporty
    • Transport
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Event
    • Opłaty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • Pozostałe
    • E-commerce
    • Badania
    • Raporty
    • Transport
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Event
    • Opłaty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
paybiz.pl

Kradzież terminala płatniczego z lokalu gastronomicznego w Krajence

Paybiz.pl Paybiz.pl
9 marca 2021
w Bezpieczeństwo
Bank Pekao udostępnia płatności BLIK w sieci sklepów Biedronka

Komenda Powiatowa Policji w Złotowie poinformowała o kradzieży terminala płatniczego w lokalu gastronomicznym zlokalizowanym w Krajence (woj. wielkopolskie). To niecodzienne zdarzenie miało miejsce 6 marca br. Dzisiaj KPP w Złotowie umieściła informację o kradzieży na swojej stronie internetowej. Z treści komunikatu nie wynikam aby skradziono inne przedmioty z lokalu.

Sprawcą kradzieży był 59-letni mężczyzna, mieszkaniec Krajenki. W sobotę, 6 marca, po godzinie 21:00 wpłynęło zgłoszenie kradzieży do lokalnej komendy policji. Przedmiotem zdarzenia był terminal płatniczy do obsługi zamówień jedzenia w dostawie. Terminal został wyjęty przez sprawcę z torby służącej do transportu zamówień na wynos. Korzystając z nieuwagi obsługi lokalu, mężczyzna zabrał terminal i oddalił się z miejsca kradzieży. Na podstawie rysopisu złodzieja, policjanci rozpoczęli jego poszukiwania. Jak informuje KPP w Złotowie, mężczyzna został odnaleziony po kilkunastu minach od przyjęcia zgłoszenia o kradzieży. Sprawca zdarzenia tłumaczył się, że w czasie kradzieży był nietrzeźwy i nie pamięta sytuacji, która miała miejsce w lokalu. Za popełnione przestępstwo groza kara do 5 lat pozbawienia wolności.

Terminal płatniczy służy do akceptacji transakcji bezgotówkowych i jest urządzeniem dostarczanym przez agenta rozliczeniowego, z którym merchant (w tym przypadku lokal gastronomiczny) posiada umowę o akceptacji płatności. Na rynku płatności bezgotówkowych funkcjonują dwa modele biznesowe, możliwość opłaty abonamentowej za użyczenie urządzenia lub jego zakup na własność. W przypadku użyczenia, zazwyczaj odpowiedzialność za terminal płatniczy spada na akceptanta. Kradzieży urządzenia zazwyczaj powoduje obciążenie akceptanta kwotą odpowiadającą wartości terminala. Szczegółowe warunki z tym zakresie reguluje umowa zawarta z agentem rozliczeniowym.

W przypadku kradzieży terminala płatniczego, akceptant powinien także niezwłocznie skontaktować się z agentem rozliczeniowym w celu zdalnego zablokowania urządzenia. Pozwoli to na uniknięcie przyjęcia ewentualnych transakcji nieautoryzowanych na urządzeniu.

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.

Fot. Freepik
Źródło: KPP Złotów
Tagi: kradzieżKrajenkapolicjaPOSterminal płatniczyZłotów

To może Cię zainteresować!

Oops! Wygląda na to, że nie udało się nam znaleźć zawartości z podanym hasłem. Spróbuj zmienić kryteria i skorzystaj ponownie z wyszukiwarki :(
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Artykuły
    • Aplikacje
    • Badania
    • Bankowość
    • Bezpieczeństwo
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Opłaty
    • Raporty
    • Retail
    • Transport
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Blog
  • Terminologia
  • O stronie
  • Kontakt

Ta strona korzysta z plików cookies. Pozostając, wyrażasz zgodę na ich stosowanie. Więcej informacji w polityce prywatności.
X