• Blog
  • Bankowość
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • Pozostałe
    • E-commerce
    • Badania
    • Raporty
    • Transport
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Event
    • Opłaty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • Pozostałe
    • E-commerce
    • Badania
    • Raporty
    • Transport
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Event
    • Opłaty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
paybiz.pl

Biletomaty w Krakowie znowu przyjmują płatności kartą płatniczą. Awaria po stronie agenta rozliczeniowego

Paybiz.pl Paybiz.pl
6 sierpnia 2021
w Transport
Biletomaty w Krakowie znowu przyjmują płatności kartą płatniczą. Awaria po stronie agenta rozliczeniowego

Jak podaje Gazeta Krakowska, pasażerowie korzystający z transportu miejskiego w Krakowie mogli napotkać w ostatnich dniach niemały problem z płatnością za bilet z użyciem karty płatniczej. Próby płatności w biletomatach ustawionych obok przystanków, jak i tych w autobusach i tramwajach kończyły się niepowodzeniem. Transakcje były odrzucane. Pierwsze sygnały o niedostępności systemu pojawiły się już w niedzielę.

Przyczyną problemów okazał się problem techniczny po stronie operatora płatności bezgotówkowych, który zapewnia usługę w Krakowskim transporcie publicznym. Licząc od niedzieli, przywrócenie pełnej funkcjonalności zajęło 4 dni robocze. Nie podano dokładnie co było przyczyną awarii technicznej. Pomimo braku możliwości zapłaty kartą płatniczą za przejazdy w Krakowie, automaty biletowe nadal akceptowały płatności monetami. Największy problemy mogły napotkać osoby, które korzystają z bezgotówkowych form płatności na co dzień. Pozostałe kanały zakupu biletów działały bez zarzutów. W Krakowie można nabyć bilet również w stacjonarnych punktach sprzedaży biletów oraz za pomocą aplikacji mobilnych tych pośredników: SkyCash, mPay, iMKA, jakdojade.pl, moBilet oraz zbilecikiem.pl.

Gazeta podkreśla jak wielu pasażerów w Krakowie decyduje się na jazdę bez ważnego biletu. W Krakowie jest to problem na dużą skalę, a liczbą gapowiczów wzrasta z każdym rokiem. Zaistniała sytuacja mogła dodatkowo przyczynić się wśród pasażerów do przejazdów bez zakupionego biletu. Brak dostępu do płatności kartowych nie zwalnia z obowiązku posiadania ważnego biletu na przejazd, a kara za jego brak to aktualnie 240 zł.

Powołując się na Gazetę Krakowską, przyczyną problemów z kupnem biletu były kwestie techniczne po stronie operatora przetwarzającego transakcje kartowe w krakowskim transporcie miejskim. Agentem rozliczeniowym obsługującym automaty biletowe w stolicy małopolski jest Elavon. Dzisiaj na stronie internetowej MPK w Krakowie(Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne) pojawił się krótki komunikat informujący, że operator płatności bezgotówkowych potwierdził przywrócenie funkcjonalności systemu płatniczego we wszystkich biletomatach.

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.

Fot. Pixabay
Źródło: Gazeta Krakowska
Tagi: awariabiletomatKrakówMPK

To może Cię zainteresować!

Oops! Wygląda na to, że nie udało się nam znaleźć zawartości z podanym hasłem. Spróbuj zmienić kryteria i skorzystaj ponownie z wyszukiwarki :(
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Artykuły
    • Aplikacje
    • Badania
    • Bankowość
    • Bezpieczeństwo
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Opłaty
    • Raporty
    • Retail
    • Transport
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Blog
  • Terminologia
  • O stronie
  • Kontakt

Ta strona korzysta z plików cookies. Pozostając, wyrażasz zgodę na ich stosowanie. Więcej informacji w polityce prywatności.
X