• O stronie
  • Kontakt
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Bezpieczeństwo
  • Transport
  • Pozostałe artykuły
    • Aplikacje
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Raporty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Bezpieczeństwo
  • Transport
  • Pozostałe artykuły
    • Aplikacje
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Raporty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Prezes UOKiK zamierza sprawdzić postępowanie banków w przypadku nieautoryzowanych transakcji

Paybiz.pl Paybiz.pl
20 lipca 2021
w Bezpieczeństwo
0
Prezes UOKiK zamierza sprawdzić postępowanie banków w przypadku nieautoryzowanych transakcji
XLinkedInFacebook

Na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pojawił się komunikat informujący o wszczęciu przez Prezesa UOKiK postępowania wyjaśniającego skierowanego do 18 banków w Polsce, Celem postępowania jest sprawdzenie obsługi procesu reklamacyjnego w sytuacji, gdy klient banku zgłasza transakcję oszukańczą. Weryfikacji zostaną również poddane procedury wdrożone przez banki, mające na celu przeciwdziałać takim oszustwom.

Wszczęcie postępowania wyjaśniającego jest skutkiem licznych zgłoszeń, które wpływają do UOKiK od klientów banków. Dotyczą one przede wszystkim nieuznawania przez banki reklamacji związanych z nieautoryzowanym dostępem do rachunku bankowego, w tym kradzieży zgromadzonych środków. Jak podaje UOKiK, klienci banków padają ofiarą oszustw polegających na podszywaniu się pod pracownika infolinii banku, stworzeniu fałszywej strony internetowej banku lub instalacji złośliwego oprogramowania na urządzeniu klienta i pozyskanie w ten sposób danych umożliwiających kradzież pieniędzy.

UOKiK sprawdzi w jaki sposób banki rozpatrują reklamacje. W tym celu wezwał 18 banków w Polsce do udostępnienie wymaganej dokumentacji oraz udzielenia niezbędnych wyjaśnień. Zapewne UOKiK na podstawie zebranych informacji wypracuje ujednolicony proces i zobowiąże wszystkie banki do jego stosowania. Co więcej, UOKiK rozszerzył swoje postępowanie o analizę mechanizmów stosowanych przez banki, które mają identyfikować transakcje jako oszukańcze i przeciwdziałać ich realizacji.

UOKiK edukuje konsumentów jak powinni postępować w sytuacji, gdy dochodzi do kradzieży środków z rachunku lub karty płatniczej. W takich okolicznościach najlepszym rozwiązaniem jest jak najszybszy kontakt w bankiem za pośrednictwem oficjalnej infolinii i zgłoszenie zdarzenia. W następnym kroku należy zmienić dane logowania i zastrzec kartę płatniczą, aby oszust nie był w stanie użyć jej ponownie bez naszej wiedzy. Oczywiście należy również powiadomić policję o zajściu. Warto pamiętać, że zgłoszenie kradzieży do banku jest możliwe w ciągu 13 miesięcy.

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.

Fot. Pixabay
Źródło: UOKiK
Tagi: fraudtransakcja oszukańczaUOKiKUrząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

To może Cię zainteresować

22 tys. firm zarejestrowanych pod adresem piramid w Egipcie. Dane agencji Moody’s o firmach fasadowych
Bezpieczeństwo

22 tys. firm zarejestrowanych pod adresem piramid w Egipcie. Dane agencji Moody’s o firmach fasadowych

24 lutego 2024
Dwaj Białorusini zatrzymani w Warszawie. Odpowiedzą za włamania do bankomatów metodą black box
Bezpieczeństwo

Dwaj Białorusini zatrzymani w Warszawie. Odpowiedzą za włamania do bankomatów metodą black box

30 lipca 2021
ERIF BIG przypomina o zbliżającym się obowiązku weryfikacji PESEL w rejestrze zastrzeżeń
Bezpieczeństwo

ERIF BIG przypomina o zbliżającym się obowiązku weryfikacji PESEL w rejestrze zastrzeżeń

29 lutego 2024
Samsung i Mastercard wprowadzą kartę płatniczą z uwierzytelnieniem biometrycznym
Bezpieczeństwo

Samsung i Mastercard wprowadzą kartę płatniczą z uwierzytelnieniem biometrycznym

10 marca 2021
Wczytaj więcej
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Bankowość
  • Blog
  • Transport
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • E-commerce
  • Edukacja
  • Inicjatywy
  • Książki
  • Marketing
  • Pozostałe
  • Raporty
  • Retail
  • Terminologia
  • O stronie
  • Kontakt