• Blog
  • Bankowość
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • Pozostałe
    • E-commerce
    • Badania
    • Raporty
    • Transport
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Event
    • Opłaty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Paybiz.pl
  • Blog
  • Bankowość
  • Aplikacje
  • Bezpieczeństwo
  • Pozostałe
    • E-commerce
    • Badania
    • Raporty
    • Transport
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Event
    • Opłaty
    • Retail
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Terminologia
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
paybiz.pl

Prezes UOKiK zamierza sprawdzić postępowanie banków w przypadku nieautoryzowanych transakcji

Paybiz.pl Paybiz.pl
20 lipca 2021
w Bezpieczeństwo
Prezes UOKiK zamierza sprawdzić postępowanie banków w przypadku nieautoryzowanych transakcji

Na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pojawił się komunikat informujący o wszczęciu przez Prezesa UOKiK postępowania wyjaśniającego skierowanego do 18 banków w Polsce, Celem postępowania jest sprawdzenie obsługi procesu reklamacyjnego w sytuacji, gdy klient banku zgłasza transakcję oszukańczą. Weryfikacji zostaną również poddane procedury wdrożone przez banki, mające na celu przeciwdziałać takim oszustwom.

Wszczęcie postępowania wyjaśniającego jest skutkiem licznych zgłoszeń, które wpływają do UOKiK od klientów banków. Dotyczą one przede wszystkim nieuznawania przez banki reklamacji związanych z nieautoryzowanym dostępem do rachunku bankowego, w tym kradzieży zgromadzonych środków. Jak podaje UOKiK, klienci banków padają ofiarą oszustw polegających na podszywaniu się pod pracownika infolinii banku, stworzeniu fałszywej strony internetowej banku lub instalacji złośliwego oprogramowania na urządzeniu klienta i pozyskanie w ten sposób danych umożliwiających kradzież pieniędzy.

UOKiK sprawdzi w jaki sposób banki rozpatrują reklamacje. W tym celu wezwał 18 banków w Polsce do udostępnienie wymaganej dokumentacji oraz udzielenia niezbędnych wyjaśnień. Zapewne UOKiK na podstawie zebranych informacji wypracuje ujednolicony proces i zobowiąże wszystkie banki do jego stosowania. Co więcej, UOKiK rozszerzył swoje postępowanie o analizę mechanizmów stosowanych przez banki, które mają identyfikować transakcje jako oszukańcze i przeciwdziałać ich realizacji.

UOKiK edukuje konsumentów jak powinni postępować w sytuacji, gdy dochodzi do kradzieży środków z rachunku lub karty płatniczej. W takich okolicznościach najlepszym rozwiązaniem jest jak najszybszy kontakt w bankiem za pośrednictwem oficjalnej infolinii i zgłoszenie zdarzenia. W następnym kroku należy zmienić dane logowania i zastrzec kartę płatniczą, aby oszust nie był w stanie użyć jej ponownie bez naszej wiedzy. Oczywiście należy również powiadomić policję o zajściu. Warto pamiętać, że zgłoszenie kradzieży do banku jest możliwe w ciągu 13 miesięcy.

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij podzielić się z innymi udostępniając link w mediach społecznościowych.

Fot. Pixabay
Źródło: UOKiK
Tagi: fraudtransakcja oszukańczaUOKiKUrząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

To może Cię zainteresować!

Oops! Wygląda na to, że nie udało się nam znaleźć zawartości z podanym hasłem. Spróbuj zmienić kryteria i skorzystaj ponownie z wyszukiwarki :(
  • O stronie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Artykuły
    • Aplikacje
    • Badania
    • Bankowość
    • Bezpieczeństwo
    • E-commerce
    • Edukacja
    • Inicjatywy
    • Książki
    • Marketing
    • Opłaty
    • Raporty
    • Retail
    • Transport
    • Pozostałe
  • Wydarzenia
  • Blog
  • Terminologia
  • O stronie
  • Kontakt

Ta strona korzysta z plików cookies. Pozostając, wyrażasz zgodę na ich stosowanie. Więcej informacji w polityce prywatności.
X