W połowie 2020 r. Zip (Zip Co Limited), australijski fintech specjalizujący się w płatnościach odroczonych, przejął jednego z pionierów tej branży na rynku amerykańskim, Quadpay. Wkrótce przejęty startup zmienia nazwę i będzie obecny pod marką Zip. Jednocześnie w planach jest zwiększenie rozpoznawalności brandu także na pozostałych rynkach, gdzie Zip jest już obecny dzięki licznym przejęciom.
Na stronie internetowej Quadpay pojawiła się informacja o planowanych zmianach w identyfikacji biznesu. Zgodnie z przekazanym komunikatem w dniu 16 sierpnia bieżącego roku, rynek amerykański czeka planowana zmiana nazwy na Zip. Jednocześnie pojawi się odświeżone logo. Nasuwa się pytanie co z pozostałymi rynkami, na których Zip również posiada przejęte startupy? Aktualnie jest to 12 krajów, w tym Polska i Czechy za pośrednictwem dobrze znanego Twisto. Zip ogłosił, że zamierza dążyć do ujednolicenia i zwiększenia rozpoznawalności swojej marki. Oczywiście stoi za tym niezbędna zmiana nazewnictwa, a także działania marketingowe, tak by nowa nazwa utrwaliła się w świadomości obecnych, jak i nowych klientów płatności odroczonych.
Zip na specjalnie przygotowanej zakładce swojej strony internetowej oraz profilu w serwisie YouTube, opublikował krótkie wystąpienie swojego współzałożyciela oraz dyrektora wykonawczego, Larry’ego Diamonda. Z tego nagrania video można się dowiedzieć o planowanych zmianach w rozpoznawalności Zip w skali globalnej. Wynika, że pomysł prowadzenia biznesu pod jednym szyldem będzie dotyczył wszystkich krajów, w których jest obecny Zip, włączając w to Polskę i naszych sąsiadów. Musimy jednak poczekać na oficjalne potwierdzenie w tej sprawie od Twisto. Pod koniec maja tego roku, gdy pojawiła się informacja o przejęciu startupu z Czech, wraz z nią nie przekazywano informacji, aby Twisto czekały tak istotne zmiany. Podkreślano wówczas dalszy rozwój produktów pod istniejącą już marką.
Fintech z Australii rozwija się w szybkim tempie, przejmując kolejne podmioty specjalizujące się w płatnościach odroczonych. Według udostępnionych danych, Zip jest już obecny na 5 kontynentach, w tym 12 krajach. Łącznie obsługuje 7,3 mln użytkowników, którzy właśnie dzięki Zip mogą dokonywać zakupów w systemie ratalnym. Ponadto liczba merchantów, która wdrożyła usługi należące do Zip w swoich sklepach internetowych, wynosi już 51,3 tys. i stale rośnie. Według Finextra, nowa i ujednolicona marka pojawi się na wszystkich rynkach od połowy sierpnia 2021 r. Z kolej dla lokalizacji kluczowych Zip planuje uruchomić tzw. kampanie świadomościową, która pomoże w lepszej rozpoznawalności nowej nazwy i loga. Jak już wspomniałem, jeżeli zmiana dotyczy również Polski i Czech, to wkrótce powinien pojawić się oficjalny komunikat Twisto w tej sprawie.
Fot. Paybiz
Źródło:
Finextra
Zabierz głos w dyskusji