Forma płatności e-commerce wprowadzona 22 października 2019 r. przez organizacje płatnicze: Discover, Mastercard, Visa oraz American Express na rynku amerykańskim. Technologicznie oparty na specyfikacji Secure Retail Commerce (SRC) stworzonej przez firmę EMVCo, LLC. Polega na tworzeniu wirtualnego terminala w wyodrębnionym środowisku, który dodatkowo zabezpiecza dane wrażliwe karty płatniczej.
Główne założenia standardu Click to Pay, to ujednolicenie dotychczasowych rozwiązań stosowanych przez organizacje płatnicze które zainicjowały projekt oraz zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa na etapie przekazywania danych karty płatniczej (checkout page). Dostępność płatności Click to Pay jest widoczna jako forma płatności w sklepie internetowym, który wprowadził takie rozwiązanie i posiada ikonę, która identyfikuję wizualnie usługę spośród pozostałych form płatności.
Korzyści dla posiadacza karty, który skorzysta z Click to Pay, to przede wszystkim wygoda i skrócenie czasu potrzebnego na finalizację transakcji. Umożliwia bezpieczne przechowywanie danych karty płatniczej bez konieczności ponownego ich podawania, dzięki „podpięciu” karty do konta Click to Pay. Działa na zasadzie portfela elektronicznego i umożliwia łączenie z innymi opcjami bezpieczeństwa, takimi jak użycie tokena lub 3-D Secure.