Partner sprzedaży współpracujący z agentem rozliczeniowym w modelu pośrednim. ISO (ang. independent sales organization) to podmiot, którego głównym zadaniem jest pozyskiwanie nowych merchantów i prowadzenie obsługi post-sales.
Struktura ISO może się opierać na jednoosobowej działalności lub może to być rozbudowana firma o skomplikowanej strukturze, która dodatkowo specjalizuje się w pozyskiwaniu merchantów prowadzących swój biznes w określonej branży. Ponadto ISO może nawiązywać współpracę handlową z innymi partnerami handlowymi, dla których pośrednictwo w sprzedaży usług acquiringu nie jest głównym źródłem dochodu, a jedynie jego niewielką częścią. Największą zaletą ISO, która powoduje zainteresowanie nowych merchantów, jest możliwość łączenia usług kilku agentów rozliczeniowych jednocześnie. Możliwości ISO w tym zakresie są bardzo szerokie, o ile współpraca z więcej niż jednym agentem rozliczeniowym nie jest ograniczona zapisami umowy na linii ISO-agent rozliczeniowy. Inaczej mówiąc, oferta handlowa ISO może być bardziej dopasowana pod indywidualne potrzeby merchanta, niż oferta agenta rozliczeniowego.