Model opłat w transporcie masowym, który opiera się na zamkniętym systemie płatniczym danego przewoźnika. Termin odnosi się zarówno do transportu publicznego, jak i prywatnego. W praktyce polega na wydawaniu podróżnym dedykowanych kart, np. przedpłaconych lub w ramach subskrypcji, które jednocześnie stanowią formę biletu za przejazd.
Przewoźnik ma bezpośredni wpływ na działanie systemu, w tym na jego infrastrukturę oraz kwestie organizacyjno-logistyczne. Użycie takiej karty jest możliwe zazwyczaj tylko dla przejazdów świadczonych przez przewoźnika, który daną kartę wydał. Czasami w ramach współpracy dwóch lub większej liczby przewoźników prowadzących swoją działalność na obszarze tego samego regionu możliwe jest użycie tej samej karty. Model zamknięty znajduje swoje zastosowanie zarówno dla transakcji za bilety okresowe, jak i w taryfie odległościowej.
Przeciwieństwem tego modelu jest model otwarty (ang. open-loop transit), w którym funkcję karty pasażera może pełnić karta płatnicza, bez konieczności wydawania dedykowanych nośników.