Mass Transit Transactions (MTT) to pojęcie z obszaru transportu masowego i jednocześnie technologia, która realizuje założenia koncepcji MaaS w zakresie płatności za przejazdy zarówno w transporcie publicznym, jak i prywatnym. MTT to rozwiązanie, które funkcjonuje w systemie otwartym (ang. open loop transit).
System ten zakłada wykorzystanie specyfikacji EMV® i odpowiednie jej dostosowane do wymagań sektora transportowego, aby umożliwić przyjmowanie opłat za przejazdy. W tym zakresie technologia MTT bazuje na płatnościach zbliżeniowych, których specyfika sprawdza się najlepiej w zatłoczonych środkach transportu i skraca czas oczekiwania w kolejce po zakup biletu. Otwartość systemu odnosi się do braku konieczności posiadania dedykowanej karty. Płatność za przejazd odbywa się z użyciem karty płatniczej przy wykorzystaniu tokenizacji. Użyta karta płatnicza stanowi formę biletu potwierdzając jego ważność. Bilet nie jest zapisany w karcie płatniczej, lecz w systemie danego przewoźnika, który w trakcie kontroli biletu jest w stanie zweryfikować zapisany w jego systemie centralnym bilet z daną kartą płatniczą. Oznacza to, że ta sama karta płatnicza może służyć jako forma potwierdzenia zakupu biletu u każdego przewoźnika, który wykorzystuje technologię MTT. Ponadto technologia ta może być zastosowana zarówno w biletach okresowych, jak i w taryfie odległościowej (ang. pay as you go).
Do innych cech transakcji bezgotówkowych w technologii MTT należy sposób autoryzacji transakcji. Co do zasady jest on uzależniony od poszczególnych systemów wdrożonych przez przewoźników masowych, jednak w większości przypadków autoryzacja odbywa się w trybie offline. W przypadku ewentualnych naruszeń ze strony posiadacza karty (zakup biletu kartą płatniczą bez wystarczających środków na pokrycie jego biletu i brak możliwości pobrania należności przez przewoźnika), istnieje możliwość dodania takiej karty do czarnej listy danego przewoźnika. Uniemożliwi to ponowny zakup biletu z użyciem tej samej karty płatniczej bez wcześniejszego uregulowania należności.
Z kolei w systemie zamkniętym (ang. closed loop transit) opłaty za przejazd są pobierane w oparciu o własną infrastrukturę techniczną i logistyczną danego przewoźnika. Przykładem mogą być np. karty przedpłacone do wykorzystania na przejazdy wyłącznie u przewoźnika, który taką kartę wydał. Tym samym wydana karta nie ma innego zastosowania. Służy jedynie do płatności za przejazdy u przewoźnika w formie i na zasadach przez niego określonych.