Model płatności kartą płatniczą za przejazdy w transporcie masowym, który opiera się na technologii Mass Transit Transactions (MTT). W ramach tej metody płatność za bilet zarówno w transporcie publicznym, jak i prywatnym jest możliwa z wykorzystaniem karty płatniczej. Zakupiony bilet wraz z dodatkowymi informacjami (np. jego ważność) zostaje zapisany w systemie centralnym danego przewoźnika, który korzysta z modelu otwartego MTT. Karta płatnicza, którą dokonano zakupu jest nośnikiem informacji, który umożliwia powiązanie ze sobą danych z systemie centralnym przewoźnika, a tym samym kontrolę zakupionego biletu.
Zazwyczaj walidacja przejazdu odbywa się poprzez zbliżenie karty płatniczej do terminala okazanego przez kontrolera. Dane karty płatniczej zostają powiązane z zakupionym biletem, a przez to możliwe jest sprawdzenie ważność biletu na przejazd. Przeciwieństwem tego modelu jest model zamknięty (ang. closed-loop transit), w którym to przewoźnik wydaje kartę pasażera i ma bezpośredni wpływ na funkcjonowanie całego systemu biletowego. Wykorzystanie karty płatniczej w systemie zamkniętym nie jest możliwe. W tym schemacie jedynie karty pasażera wydane przez danego przewoźnika stanowią ważny dowód nabycia biletu na przejazd. Wykorzystanie takiej karty, w przeciwieństwie do modelu otwartego, jest możliwe wyłącznie u przewoźnika, który taką kartę wydał.