Odsprzedawca usługi, np. acquiringu oferujący dodatkowe usługi (ang. value-added reseller). VAR to pośrednik, który w kontekście płatności bezgotówkowych, współpracuje z agentem rozliczeniowym. Klientami tego pośrednika są merchanci, którzy poszukują rozwiązań na akceptację płatności dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb.
Rozwiązania znajdujące się w ofercie zarówno agenta rozliczeniowego, jak wyspecjalizowanych agencji handlowych takich jak PSP, mogą nie sprostać wymaganiom tak wymagającego merchanta. Nierzadko są to merchanci dochodowi, poszukujący indywidualnego podejścia. Grupą partnerów handlowych, zorientowanych na ten segment sprzedaży są odsprzedawcy określani jako VAR. Przykładem klienta VAR może być duża sieć handlowa prowadząca sprzedaż wieloma kanałami i potrzebująca zunifikować kanały w jeden centralny system. Takie rozwiązanie jest w stanie dostarczyć VAR w ramach posiadanych zasobów lub poprzez współpracę z innymi partnerami, na poszczególnych etapach realizacji projektu zleconego przez merchanta. W efekcie VAR dostarczy system, w którym merchant odnajdzie zaawansowane raporty, informacje o stanach magazynowych czy w końcu możliwość prowadzenia akcji promocyjnej.
Pojęcie to jest w użyciu nie tylko w kontekście płatności bezgotówkowych, ale także w odniesieniu do szeroko rozumianej branży IT. Zgodnie z nazwą, VAR dostarcza dodatkową usługę do oferty agenta rozliczeniowego. Innym przykładem dodatkowych usług dostarczanych przez VAR mogą być szkolenia dopasowane do profilu działalności merchanta, rozwiązania technologiczne ułatwiające integrację płatności, stworzenie sklepu internetowego i jego zarządzanie, podtrzymywanie kontaktu z agentem rozliczeniowym, całodobowe wsparcie techniczne, konsultacje finansowe oraz inne rozwiązania pod klucz. VAR to partner w biznesie, logistyce, dzieleniu się doświadczeniem, a także pomoc w sytuacjach spornych z agentem rozliczeniowym.